Un estudio inicial de sesgos en el razonamiento sobre probabilidad condicional en alumnos universitarios

  1. Estrada Roca, Assumpta
  2. Díaz Batanero, María Carmen
  3. de la Fuente Solana, Emilia Inmaculada
Livre:
Investigación en educación matemática : actas del X Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, Huesca, 6-9 de septiembre de 2006
  1. Bolea Catalán, María Pilar (coord.)
  2. Moreno Moreno, Mar (coord.)
  3. González López, María José (coord.)

Éditorial: Instituto de Estudios Altoaragoneses ; Universidad de Zaragoza

ISBN: 84-8127-156-X

Année de publication: 2006

Pages: 277-284

Congreso: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (10. 2006. Huesca)

Type: Communication dans un congrès

Résumé

In this paper we present the results from assessing biases in conditional reasoning, which was carried out on a sample of 159 future teachers, Mathematics and Psychology students�. The results suggest the need to improve the statistical training of these students, in particular the future teachers.