Evolució dels plans d’acció tutorial a les universitats: Propostes per a la innovació
- Gemma Espigares Tribó 1
- Mª Luisa Guitard-Sein Echaluce 1
- Isabel del Arco Bravo 1
-
1
Universitat de Lleida
info
Argitaletxea: Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach ; Universitat de Girona = Universidad de Gerona
ISBN: 978-84-8458-453-7
Argitalpen urtea: 2015
Orrialdeak: 724-727
Biltzarra: Congreso Internacional UNIVEST (5. 2015. Girona)
Mota: Biltzar ekarpena
Laburpena
Els models de tutoria (PAT) existents des dels anys 90, s’institucionalitzen a partir de l’adaptació a l’EEES.i amb les visites d’acreditació s’està detectant la necessitat de canvis. Es proposen algunes iniciatives des del treball en xarxa i creació de sinèrgies entre universitats i secundària o potenciar portals com WINDDAT. La videodigitalització de les portes obertes i la guia de l’alumne. Tendir cap a les mentories entre iguals (peer mentoring) i col·lectives virtuals (amb individuals en cas de demanda). Finalment, implicar els responsables acadèmics en la inserció laboral dels titulats. Incorporant els SGIQ als centres es podria garantir l’avaluació i millora periòdica del PAT.