Necesidades educativas para promover la salud afectiva y sexual en jóvenes en riesgo social

  1. Mateos, Ainoa 1
  2. Balsells, M.Ángels 1
  3. Molina-Garuz, M.Cruz 1
  4. Fuentes-Peláez, Núria 1
  5. Pastor-Vicente, Crescencia 1
  6. Amorós-Martí, Pere 1
  1. 1 Universitat de Barcelona
    info

    Universitat de Barcelona

    Barcelona, España

    ROR https://ror.org/021018s57

Revista:
REIRE: revista d'innovació i recerca en educació

ISSN: 2013-2255

Ano de publicación: 2014

Volume: 7

Número: 2

Páxinas: 14-27

Tipo: Artigo

DOI: 10.1344/REIRE2014.7.2722 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Outras publicacións en: REIRE: revista d'innovació i recerca en educació

Resumo

L’educació afectiva y sexual dels i les joves en situació de risc social és un element essencial per a la seva salut. L’educació en aquesta àrea requereix uns plantejaments rigorosos que es basin en les necessitats educatives i diferencials d’aquest col·lectiu en relació a la salut afectiva i sexual. Aquest article presenta els resultats d’una investigació que analitza aquestes necessitats. Per a això, es va dissenyar una investigació acció participativa de caràcter qualitativa, en la qual van participar 48 professionals i 72 joves. La recollida d’informació es va realitzar mitjançant grups de discussió. Els resultats constaten que el factor cultural i la història personal i familiar són variables que tenen un caràcter concloent en els comportaments sexuals d’aquest col·lectiu. Aquestes variables s’han de considerar, tant en l’educació formal com en la no formal, per tal de promoure la salut afectiva sexual, fent especial èmfasi en els aspectes emocionals, afectius i socials.