Actitudes inclusivas en la formación del profesorado de educación física.Aportaciones desde los Talleres de Acción Directa

  1. TERESA LLEIXÀ 1
  2. MERCHE RÍOS 1
  3. GABRIELA GÓMEZ-ZEPEDA 1
  4. CRISTINA PETREÑAS 2
  5. IGNASI PUIGDELLÍVOL 1
  1. 1 Facultat d’ Educació. Universitat de Barcelona. España
  2. 2 Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. Universitat de Lleida. España
Aldizkaria:
Ágora para la educación física y el deporte

ISSN: 1578-2174

Argitalpen urtea: 2017

Alea: 19

Zenbakia: 2-3

Orrialdeak: 277-297

Mota: Artikulua

DOI: 10.24197/AEFD.2-3.2017.277-297 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Beste argitalpen batzuk: Ágora para la educación física y el deporte

Objetivos de desarrollo sostenible

Laburpena

The Direct Action Workshop (DAW) is a teacher training strategy. The teachers in training design educative actions that they apply with students from primary schools who attend the University. This research aims to identify the perceptions of students abou t the DAW in the subject of Inclusive Physical Education and to evaluate their effects on inclusive attitudes. It adopts a descriptive - interpretative approach that includes a quantitative technique, the questionnaire, and two qualitative techniques, the st udents report and the discussion focus group. The results show the students’ positive perception related to the relationship between theory and practice, the reflection about their practice, the motivation, the development of self- confidence attitudes and the prejudices and stereotypes overcoming

Finantzaketari buruzko informazioa

Este trabajo se ha realizado en el marco del Proyecto de Investigación “Els tallers de resolució de casos i d’acció directa. Millora en l’adquisició i avaluació de competències en la formació del professorat” (Ref: 2015PID-UB/003) que ha obtenido financiación del programa PMID/Universidad de Barcelona.

Finantzatzaile

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