The Implementation of Educational Texting as an Instructional Facilitator in the Iranian EFL Context

  1. Behforouz , Behnam
unter der Leitung von:
  1. Mar Gutiérrez-Colón Plana Doktorvater/Doktormutter
  2. Anca Daniela Frumuselu Doktormutter

Universität der Verteidigung: Universitat Rovira i Virgili

Fecha de defensa: 12 von Juli von 2022

Gericht:
  1. Elisabet Arnó Macià Präsident/in
  2. Marni Lynne Manegre Sekretär/in
  3. Juan Carlos Casañ Núñez Vocal

Art: Dissertation

Teseo: 755078 DIALNET lock_openTDX editor

Zusammenfassung

En aquest estudi, mitjançant un mostreig de conveniència, després de l'administració d'una prova de col·locació d'Oxford (OPT), es van seleccionar 74 participants per a aquest estudi. Es van assignar aleatòriament a un grup experimental i a un grup de control per igual. Per mesurar la capacitat de lectura dels estudiants, la part de lectura de la prova d'anglès preliminar (PET) es va utilitzar com a prova prèvia i més tard com a prova posterior. Per calcular la quantitat d'autonomia entre els alumnes després d'implementar els ítems de vocabulari mitjançant missatges de text, es va distribuir un qüestionari. Es va dur a terme una sessió d'entrevistes semiestructurades entre els participants del grup experimental per comprendre millor les seves percepcions sobre MALL en el context d'aprenentatge de l'anglès. Finalment, per calcular la mida del vocabulari dels alumnes i els seus coneixements de vocabulari, es va realitzar una prova d'associació de paraules (WAT) i una prova de nivell de vocabulari (VLT). El grup experimental va rebre 108 paraules via SMS durant 18 sessions, incloses 6 paraules en context cobertes en 6 frases. El grup control, va rebre la instrucció tradicional, en un entorn presencial, amb els materials preparats de la classe i del professor. Després de realitzar el posttest, els resultats de l'estudi van revelar que el rendiment d'ambdós grups en funció de la seva prova de lectura és similar i el tractament no va tenir un efecte estadísticament significatiu en el grup experimental. El segon estudi va revelar que el tractament va tenir un paper molt important en la millora del nivell de motivació dels alumnes del grup experimental. Les percepcions dels participants del grup experimental van mostrar que els estudiants tenen una actitud positiva cap a l'aprenentatge d'idiomes assistit per mòbil en el context d'aprenentatge de l'EFL. El gènere va demostrar no ser un factor diferencial per al rendiment dels aprenents a la prova d'autonomia. L'aprenentatge de vocabulari mitjançant SMS podria augmentar significativament la mida del vocabulari dels aprenents, les puntuacions dels aprenents en la profunditat del vocabulari no van mostrar diferències estadísticament significatives.