Programa ÀLBERUna eina per atendre la diversitat a l’aula

  1. Jové Monclús, Glòria 1
  2. Cano Moroba, Sílvia 2
  1. 1 Professora titular. Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida
  2. 2 Psicopedagoga i investigadora en formació. Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida
Aldizkaria:
Ambits de psicopedagogia i orientació

Argitalpen urtea: 2008

Zenbakien izenburua: Primavera 2008 (1a època)

Zenbakia: 23

Orrialdeak: 32-39

Mota: Artikulua

Laburpena

Since 2001-2002, Princep de Viana primary school in Lleida made a project together with a professor of the University of Lleida. The main objective was to dessign and to avaluate a preventive program for the all children to develop basic skills. The purpose was that pupils should learn to “think” and to “live together”. This is a proposal to work basic skills to attend all needs and diversity of the all children

Erreferentzia bibliografikoak

  • BISQUERRA, R. (2003). “Educación emocional y competencias básicas para la vida”. Revista de Investigación Educativa, vol. 21, nº 1, pp. 7-43.
  • BRONFENBRENNER, U. (1987). La ecología del desarrollo humano. Barcelona: Paidós.
  • CARPENA, A. (2003). Educación socioemocional en la etapa de primaria. Materiales prácticos y de reflexión. Barcelona: Octaedro.
  • CUOMO, N. (2004). Conferència de les Jornades d’Educació Inclusiva. Vic.
  • DE LA TORRE, S. (2000). “Currículum para el cambio”. En ESTEBARANZ, A: Construyendo el cambio: perspectivas y propuestas de innovación educativa. pp. 151-178. Sevilla: Universidad de Sevilla.
  • DE PUIG, I. (2003). Persensar. Percebre, sentir i pensar. Vic: Eumo.
  • DÍEZ NAVARRO, Mª.C. (1995) (1ª ed.). La oreja verde de la escuela. Trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil. Madrid: Ediciones de la Torre.
  • GARDNER, H. (1993). La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían enseñar las escuelas. Barcelona: Paidós.
  • GARDNER, H. (2000). Proyecto Spectrum. Tomo I: Construir sobre las capacidades infantiles. Madrid: Morata.
  • GIMENO, J. (1999). “La construcción del discurso acerca de la diversidad y sus prácticas (II)”. Aula de Innovación Educativa, 81, 67-72.
  • GIMENO, J, (2003). El alumno como invención. Madrid: Morata.
  • JOVÉ, G. (coord.) et al. (2006). Desig d’alteritat. Programa Àlber: una eina per a l’atenció a la diversitat a l’aula. Lleida: Pagès editors. IX Premi Batec a la recerca i innovació educatives, 2005.
  • JOVÉ, G. Emocionar-nos per l’aprenentatge, apassionar-nos per l’ensenyament. Conferència Inaugural d’inici de curs 2006-2007, 13 de setembre de 2006. Balaguer.
  • LIPMAN, M. (1998). Pensamiento complejo y educación. Madrid: Ed. de la Torre.
  • MOLINA, S. (2001). “Necesidades educativas especiales: aproximación conceptual”. En Enciclopedia Psicopedagógica de necesidades educativas especiales I. Pp. 219-244. Málaga: Aljibe.
  • PERKINS, D. (1995). La escuela inteligente: del adiestramiento de la mente a la educación de la mente. Barcelona: GEDISA.
  • RENOM, A. (2003). Educación emocional. Programa para la primaria. Barcelona: Praxis.
  • TIMONEDA, C i PÉREZ, F. (1999). Neuropsicopedagogía ¿Es lo que parece? Girona: Editorial Anorien.
  • TIMONEDA, C. i PÉREZ, F. (2000). Neuropsicopedagogía. Cognición, Emoción y Conducta. Girona: Universitat.
  • TIMONEDA, C. (2006). La senzillesa d’aprendre. Una visió pràctica de les dificultats d’aprenentatge. Girona: CCG Edicions.
  • VERGNAUD, G. (1991). El niño, las matemáticas y la realidad. Problemas de la enseñanza de las matemáticas en la escuela primaria. México: Trillas.
  • WEHMEYER, M. (2003). “Autodeterminació i accés al currículum general. Promoure l’autodeterminació i l’accés al currículum general”. Suports, vol. 7, nº 2, pp. 78-90.
  • WRAY, D.; LEWIS, M. (2000). Aprender a leer y escribir textos de información. Madrid: Morata.