Diseño, implementación y evaluación del videojuego Happy 12-16 para la mejora de la regulación emocional y la resolución asertiva de los conflictos en la adolescencia

  1. Rueda Carcelén, Pilar Mireya
  2. Filella Guiu, Gemma
  3. Cortés Pascual, María del Pilar Alejandra
Llibre:
Inteligencia Emocional y Bienestar II: reflexiones, experiencias profesionales e investigaciones
  1. Soler Nages, José Luis (coord.)
  2. Aparicio Moreno, Lucía (coord.)
  3. Díaz Chica, Oscar (coord.)
  4. Escolano Pérez, Elena (coord.)
  5. Rodríguez Martínez, Ana (coord.)

Editorial: Ediciones Universidad de San Jorge

ISBN: 978-84-608-4847-9

Any de publicació: 2016

Pàgines: 765-771

Congrés: Congreso Internacional de Inteligencia Emocional y Bienestar (2. 2015. Zaragoza)

Tipus: Aportació congrés

Resum

With this project we intend to implement and evaluate a program/software that allow training to adolescents 12 to 16 years managing emotions and assertive conflict resolution through the simulation of real situations that can be found. It has developed software (Happy 12-16 game) from research conducted over 17 years on emotional competencies (GROP 1997) and considering all international empirical advances in neuroscience for teens 12-16 years. The program aims to develop emotional competencies: Emotional Awareness, Emotional Regulation, Self-Emotional and social competence.