La investigación formativa basada en el aprendizaje móvildiseño y validación de una estrategia para entornos de maestría virtuales

  1. Estrada Villa, Erika Juliana
Zuzendaria:
  1. Victoria Irene Marín Juarros Zuzendaria
  2. Jesús María Salinas Ibáñez Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 2022(e)ko urria-(a)k 25

Epaimahaia:
  1. Mercè Gisbert Cervera Presidentea
  2. Santos Urbina Ramírez Idazkaria
  3. Carmen Tulia Ricardo Barreto Kidea

Mota: Tesia

Laburpena

. Introducció L'objectiu d'aquest treball és dissenyar i validar una estratègia per a la recerca formativa mitjançant l´aprenentatge mòbil (m-learning) en estudiants de màster. A aquest efecte, es va dur a terme una reserca basada en el disseny. Per obtenir la informació es van utilitzar entrevistes i l'observació directa, encara que es va deixar oberta la possibilitat de complementar les dades fent servir altres tècniques. . Contingut de la investigació El treball descriu i analitza com l'estratègia dissenyada per a la integració del m-learning va donar suport al procés de recerca formativa de divuit estudiants, que amb l'orientació de dos docents cursaven un màster en modalitat remota a una universitat pública de Colòmbia. Dins dels resultats veiem que l'estratègia contribueix a potenciar les habilitats de recerca dels aspectes socials i col•laboratius del grup d'estudiants. Així mateix, com a resultat teòric d'aquesta investigació es van assolir principis de disseny i un marc de referència per elaborar una estratègia orientada a la investigació formativa amb dispositius mòbils. Aquests resultats teòrics són una aproximació per a futures investigacions en aquesta línia. . Conclusió Finalment, es conclou que l'adaptació o la inclusió d'estratègies d'autoregulació en la recerca formativa potencia l'aprenentatge autònom, andragogia dels estudiants que les fan servir.