Transmission system for an off-road multiple axle wheeled vehicleperformance and energetic efficiency modelization

  1. Comellas Andrés, Martí
Dirigida por:
  1. Joan Roca Enrich Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Lleida

Fecha de defensa: 02 de diciembre de 2013

Tribunal:
  1. Esteban Codina Macia Presidente/a
  2. Miquel Nogués Aymamí Secretario
  3. Carles Riba Romeva Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 353634 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

Actualment existeix un interès creixent en desenvolupar vehicles que permetin la seva mobilitat en terrenys abruptes. Els vehicles de rodes són els que presenten una millor relació entre la capacitat de superació d’obstacles i eficiència energètica. En aquesta tesi s’analitza l’eficiència energètica i les prestacions de les transmissions hidrostàtiques de vehicles de múltiples eixos amb configuracions complexes destinats a operar en terrenys irregulars. Els objectius són desenvolupar una metodologia per al disseny de transmissions hidrostàtiques d’aquest tipus de vehicles i analitzar els rendiments dels components principals d’una transmissió hidrostàtica i del seu conjunt. Els resultats posen de manifest que el disseny de transmissions hidrostàtiques en aquests vehicles és un procés complex amb múltiples solucions tècnicament factibles. A més, es quantifica l’afectació de les restriccions imposades per la transmissió en la capacitat de tracció del vehicle i es posa de manifest la influència de la interacció entre components de la transmissió i de les condicions d’operació en el seu rendiment global. Finalment es mostra la variabilitat dels rendiments, tant del conjunt de la transmissió com el funcional del vehicle, en aquestes condicions d’operació.