El Uso de información web en el desarrollo de procesos de aprendizaje de conocimientos de ciencias sociales e historiaun estudio empírico en la educación secundaria obligatoria

  1. Guijosa, Alejandro
Dirigida por:
  1. Jaume Sanuy Burgués Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Lleida

Fecha de defensa: 06 de junio de 2012

Tribunal:
  1. Mercè Gisbert Cervera Presidente/a
  2. Manuela Mercedes Pifarre Turmo Secretario/a
  3. Antoni Badia Garganté Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 326075 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

En aquesta dissertació es pretén valorar l'efectivitat de la WebQuest com a eina didàctica que afavoreix el desenvolupament dels processos d'ensenyament / aprenentatge de continguts curriculars propis de l'àrea de les Ciències Socials i la Història en l'etapa deEnsenyament Secundari Obligaotira. Per a això es realitza una àmplia revisió bibliogràfica sobre la recerca en WebQuests i es presenten 3 estudis quantitatius amb 210 alumnes en tres cursos de secundària, en què s'analitzen els sus textos (estudis 1 i 2) i el seu procés de resolució de l’activitat (estudi 3). Els resultats mostren diferències significatives per a la gran majoria de variables extretes de les anàlisis, a favor de l'experiència amb WebQuests. Es conclou que encara que les anàlisis estadístiques mostren un efecte favorable de l'experiència, convindrien estudis complementaris de tipus qualitatiu que expliquessin la naturalesa d'aquestes diferències d'una manera més detallada a fi de poder valorar amb més precisió l'efectivitat d'aquesta metodologia didàctica.