Pragmática de la interlenguadesarrollo de un test de nivel de comprensión pragmática para estudiantes sinohablantes de español como lengua extranjera

  1. Gibert Escofet, M. Isabel
Dirigida por:
  1. Pedro Manuel Medina García Director/a
  2. Mar Gutiérrez-Colón Plana Director/a

Universidad de defensa: Universitat Rovira i Virgili

Fecha de defensa: 17 de octubre de 2014

Tribunal:
  1. Juan Gutiérrez Cuadrado Presidente/a
  2. Esther Forgas Berdet Secretario/a
  3. Rosa Mateu Serra Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 379621 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

L'objecte d'aquesta tesi és el desenvolupament d'un test de nivell de comprensió pragmàtica per a estudiants xinesos d'ELE. El test compleix amb els criteris d'utilitat, fiabilitat i validesa recomanats per la bibliografia existent. La tesi consta de quatre parts, amb un total de vuit capítols i dos annexos, que contenen el qüestionari de l'estudi preliminar i el test de comprensió pragmàtica amb una reorganització global que facilita l'estudi dels resultats. La primera part és una introducció a la tesi que conté la justificació dels estudis, objectius i hipòtesis. La segona part (Marc Teòric) consta de quatre capítols. El capítol 1 contextualitza, des del punt de vista social i històric, el grup objecte d'estudi. El capítol 2 i 3 se centren en el marc teòric de la tesi amb una revisió dels conceptes més importants relacionats amb la pragmàtica de la interllengua i dels conceptes estadístics més rellevants per al desenvolupament de tests. Finalment, al capítol 4 s'examinen les proves pragmàtiques existents que s'han desenvolupat fins al moment. La tercera part (Estudis empírics) constitueix el nucli de la investigació i inclou la metodologia (capítol 5) i els resultats i la discussió dels mateixos (capítol 6). El test de nivell de comprensió pragmàtica, que és el resultat principal de la investigació, es presenta en el capítol 6. La tesi conclou amb una quarta part (Recapitulació) en la qual es recullen les conclusions (capítol 7) i les limitacions, la aplicació i les perspectives de l'estudi (Capítol 8).