Noves propostes i accions per a la millora de la participació estudiantil

  1. Gemma Espigares Tribó 1
  2. Daniel Gutiérrez Ujaque 1
  1. 1 Universitat de Lleida
    info

    Universitat de Lleida

    Lleida, España

    ROR https://ror.org/050c3cw24

Libro:
V Congrés Internacional UNIVEST’15: els reptes de millorar l’avaluació. Girona, 9 i 10 de juliol de 2015

Editorial: Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach ; Universitat de Girona = Universidad de Gerona

ISBN: 978-84-8458-453-7

Año de publicación: 2015

Páginas: 578-585

Congreso: Congreso Internacional UNIVEST (5. 2015. Girona)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

L'EEES reconeix els estudiants com a membres de ple dret de la comunitat universitària i preveu la seva participació en l'organització de les universitats i en les activitats d'altres institucions d'educació superior. Diversos estudis apunten a 4 motius com a responsables de la baixa participació: falta d’informació, falta de temps, localització de les activitats i falta de motivació. Quan a les propostes de millora passen per la millora de la comunicació (interna i externa, a través de les xarxes i en les jornades de benvinguda), la formació dels representants i el reconeixement de la seva tasca. Prenent importància la transparència i l’obertura del model de representació.