Evolució dels plans d’acció tutorial a les universitats: Propostes per a la innovació

  1. Gemma Espigares Tribó 1
  2. Mª Luisa Guitard-Sein Echaluce 1
  3. Isabel del Arco Bravo 1
  1. 1 Universitat de Lleida
    info

    Universitat de Lleida

    Lleida, España

    ROR https://ror.org/050c3cw24

Libro:
V Congrés Internacional UNIVEST’15: els reptes de millorar l’avaluació. Girona, 9 i 10 de juliol de 2015

Editorial: Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach ; Universitat de Girona = Universidad de Gerona

ISBN: 978-84-8458-453-7

Año de publicación: 2015

Páginas: 724-727

Congreso: Congreso Internacional UNIVEST (5. 2015. Girona)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Els models de tutoria (PAT) existents des dels anys 90, s’institucionalitzen a partir de l’adaptació a l’EEES.i amb les visites d’acreditació s’està detectant la necessitat de canvis. Es proposen algunes iniciatives des del treball en xarxa i creació de sinèrgies entre universitats i secundària o potenciar portals com WINDDAT. La videodigitalització de les portes obertes i la guia de l’alumne. Tendir cap a les mentories entre iguals (peer mentoring) i col·lectives virtuals (amb individuals en cas de demanda). Finalment, implicar els responsables acadèmics en la inserció laboral dels titulats. Incorporant els SGIQ als centres es podria garantir l’avaluació i millora periòdica del PAT.