La reflexió metalingüística en el treball de grup

  1. Cots Caimon, Josep Maria
  2. Nussbaum Capdevila, Lucila
  3. Baiget, Ester
  4. Llurda, Enric
  5. Irún Chavarría, Montserrat
  6. Arnó Macià, Elisabet
Revista:
Sintagma: Revista de lingüística

ISSN: 0214-9141

Año de publicación: 1998

Volumen: 10

Páginas: 81-105

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Sintagma: Revista de lingüística

Resumen

En aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacció del grup, condició de monolingüe o bilingüe dels participants i llengua objecte de reflexió. Les dades analitzades provenen de la gravació i transcripció d'un seguit de sessions de treball en grup en les quals es proposava a nois i noies de secundària (14-15 anys) diferents tasques de tipus metalingüístic. Com a complement de l'anàlisi dels quatre factors esmentats, l'article també inclou un apartat on es compara el procés de reflexió que segueixen els estudiants de secundària amb el procés que segueixen alumnes del Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP).