Language in educationan interview with Leo Van Lier

  1. Cots Caimon, Josep Maria
  2. Tusón Valls, Amparo
Revista:
Sintagma: Revista de lingüística

ISSN: 0214-9141

Any de publicació: 1994

Volum: 6

Pàgines: 51-65

Tipus: Article

Altres publicacions en: Sintagma: Revista de lingüística

Resum

Leo van Lier és professor de lingüística educativa al Monterey Institute of International Studies (California) i Director del CLEW (Center for Language in Education and Work) d'aquesta mateixa institució. Va realitzar els seus estudis de doctorat a la Universitat de Lancaster i és autor de The Classroom and the Second Language Learner, un dels primers llibres que tracten el tema de la investigació a la clase de llengua segona/estrangera d'una manera exhaustiva. Leo van Lier és un ferm partidari d'incorporar a la investigació pedagògica els mètodes analítics de l'etnografia així com l'anàlisi qualitativa del discurs a l'aula. Entre els seus interessos investigadors actuals destaca el desenvolupament en l'alumne de la capacitat de reflexionar sobre el llenguatge (language awareness), les seves estructures i usos, amb la finalitat de fer més eficaç y eficient el procés d'aprenentatge d'una llengua. Fruit d'aquest interés són els seus dos darrers treballs: Introducing Language Awareness (en premsa) i Interaction in the Language Curriculum: Awareness, Autonomy and Authenticity (en premsa).