La tasca normativitzadora per a l'occità aranèscoexistència de normes i interferència lingüística

  1. Huguet Canalis, Ángel
  2. Suïls Subirà, Jordi
Revista:
Estudis romànics

ISSN: 0211-8572

Any de publicació: 2003

Número: 25

Pàgines: 195-214

Tipus: Article

Altres publicacions en: Estudis romànics

Resum

Aquest article ofereix un resum del treball de camp dut a terme en l'any 2000 per a l'avaluació del funcionament del sistema aranès d'escolarització plurilingüe. S¿hi exposen els resultats quant a competència lingüística assolida en occità, català i castellà per part d'alumnes de diferents tipologies quant a condició lingüística familiar. També s'exposen els resultats quant a interferència entre llengües en usos formals. Els resultats permeten concloure que l'ensenyament que pren l¿occità com a llengua vehicular és la millor opció de les que s¿han aplicat fins avui per a ambdós aspectes considerats, independentment de l'extracció lingüística dels alumnes.