Adquisició del llenguatge i cognició
- Elisabet Serrat Sellabona
- Francesc Sidera Caballero
- Carles Rostan Sánchez
- Anna Amadó Codony
ISSN: 1697-5928
Any de publicació: 2015
Número: 13
Pàgines: 30-37
Tipus: Article
Altres publicacions en: Llengua, societat i comunicació: revista de sociolingüística de la Universitat de Barcelona
Resum
Aquest article se centra en les relacions entre el llenguatge i la cognició, principalment en la influència de l’adquisició del llenguatge en la cognició. S’assumeix que hi ha una relació estreta i bidireccional entre el desenvolupament lingüístic i el cognitiu. Aquest article pretén il·lustrar com l’adquisició d’un sistema lingüístic té repercussions a nivell cognitiu, no només en la primera infància. La discussió dels diversos estudis porta a comprendre la influència de l’adquisició del llenguatge a diversos nivells. Tant pel que fa al desenvolupament cognitiu inicial, com en relació amb la importància de l’adquisició del llenguatge per al desenvolupament de les habilitats metacognitives i de les funcions executives. Diferents aspectes de l’adquisició del llenguatge potencien el desenvolupament cognitiu de manera que difícilment podria succeir sense llenguatge.