Language Proficiency and Social Acceptance

  1. Llurda, Enric
Revista:
Sintagma: Revista de lingüística

ISSN: 0214-9141

Any de publicació: 1993

Volum: 5

Pàgines: 71-79

Tipus: Article

Altres publicacions en: Sintagma: Revista de lingüística

Resum

En aquest article, hem presentat les bases teòriques, el mètode i els resultats d'un experiment realitzat amb estudiants de la Universitat de Lleida i la Universitat de Sussex. La hipòtesi inicial era que la proficiència dels parlants d'una llengua estrangera afecta positivament l'acceptació social per part dels parlants nadius d'aquella llengua. Per tal de definir amb més precisió el terme `acceptació social', vam triar 16 variables diferents, i vam demanar a 14 parlants anglesos d'avaluar les veus, gravades en una cinta, de 18 parlants no nadius, en funció de les setze variables. Després d'analitzar els resultats, hem conclòs que les variables vinculades a les capacitats intel·lectives estan altament correlacionades amb la proficiència lingüística, mentre que les variables associades al que nosaltres anomenem `encant personal' només s'hi correlacionen parcialment. Aquests resultats requereixen més recerca per poder ser confirmats, però de moment suggereixen la idea que l'eficiència comunicativa deslligada de la competència lingüística no és suficient perquè hi hagi una interacció positiva entre parlants de llengües diferents. En conseqüència, l'assoliment de la proficiència lingüística és un factor clau que cal prendre en consideració a l'hora de d'aprendre una llengua estrangera.