El programa educatiu del Conjunt rupestre de la Roca dels Moros (Cogul, Lleida): identitat, coeducació i competències per a la inclusió educativa

  1. Maria Cacheda Pérez
  2. Clara López Basanta
  3. Anna Torres Fernández
Revista:
Her&Mus: heritage & museography

ISSN: 2171-3731

Año de publicación: 2017

Número: 18

Páginas: 131-144

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Her&Mus: heritage & museography

Resumen

L’article presenta el procés de creació del programa educatiu del Conjunt rupestre de la Roca dels Moros del Cogul, resultat d’una feina col·laborativa entre l’Àrea de Monuments i Jaciments de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, l’empresa INSITU Patrimoni i Turisme i la responsable del Conjunt rupestre. En primer lloc s’exposen tant la interpretació del Conjunt com la filosofia educativa de l’Àrea de Monuments i Jaciments, els dos pilars sobre els quals es construeix el programa educatiu. Seguidament s’explica la metodologia de treball desenvolupada per concebre i dissenyar aquest programa així com les seves característiques fonamentals. El resultat d’aquesta feina col·laborativa és un conjunt d’activitats de tipus mediació – taller fonamentades en la coeducació, que segueixen els principis competencials de cada àrea de coneixement i que prioritzen el treball cooperatiu, la iniciativa i l’autonomia de l’alumnat, i la reflexió continuada.