Percepciones y experiencias de los estudiantes del Máster ELE sobre la evaluaciónel caso de los másteres oficiales ELE en España

  1. Olea Lemekeuh, Landry
Dirigida per:
  1. Isabel del Arco Bravo Directora

Universitat de defensa: Universitat de Lleida

Fecha de defensa: 23 de de març de 2021

Tribunal:
  1. Fernando Fraga Azevedo President/a
  2. Moisés Selfa Sastre Secretari
  3. Mónica Feixas Condom Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 757173 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

En aquesta tesi, partim de les percepcions i experiències de l'estudiant per analitzar el sistema d'avaluació dels Màsters oficials d'espanyol com a llengua estrangera (ELE), per veure si l'avaluació, tal com està concebuda i aplicada, participa al desenvolupament competencial del futur professor d'ELE. Gràcies a l'ús d’una metodologia mixta, combinant seqüencialment els enfocaments quantitatiu i qualitatiu, els resultats del estudi mostren un bon domini de la teoria sobre l'avaluació competencial per l’estudiant; alguns passos significatius també són perceptibles sobre la seva aplicació com a eina al servei del desenvolupament competencial. Però, encara queda molt camí per recórrer, perquè aquesta avaluació pugui convertir-se, de forma decisiva, en un instrument de desenvolupament de les competències del futur professorat d'ELE. Concretament, no es realitzen activitats autèntiques en totes les assignatures, el feedback necessita una profunda millora a l'igual que la implicació de l'estudiant en l'avaluació; també és urgent diversificar els instruments d'avaluació, insistint particularment en l'ús de les TIC.