La colaboración digital en la cadena de suministro

  1. RODRÍGUEZ CALDERÓN, GREIVIN
Dirigida per:
  1. Rosmery Hernández Pereira Director/a
  2. José Luis Gallizo Larraz Director

Universitat de defensa: Universitat de Lleida

Fecha de defensa: 12 de de març de 2021

Tribunal:
  1. Francisco Javier Mata President/a
  2. José Sebastián Millan Gómez Secretari
  3. Gabriela Munguia Vázquez Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 757414 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

La present tesi aborda l’anàlisi de la cadena subministrament de l’alimentació, en el marc de la seva evolució, s’estableix com a punt de partida la revisió i anàlisi de la literatura associada a l’enfocament col·laboratiu de la cadena, tot seguit s’avança cap a punt de vista on s’estudia com les tecnologies proporcionades per Internet afavoreixen la creació de processos col·laboratius arribant al que en aquest document anomenem la col·laboració digital. En el present treball d’investigació, es planteja un model que articula la col·laboració digital com a síntesi entre els punts de vista de col·laboració en la gestió de la cadena de subministrament i la implantació de la utilització de noves tecnologies habilitades per la utilització d’internet. El model plantejat es fonamenta en diferents constructes que s’organitzen en tres dimensions; com són la planificació la comunicació i l’estratègia i alhora es plantegen tres subdimensions; gestió de la informació, resposta ràpida vers els canvis i el control sobre els processos, a més a més, per a l’estudi d’aquestes es defineixen 27 criteris, que es constaten mitjançant un cas d’estudi. La investigació planteja clarament que la gestió de la cadena de subministrament és un procés de transformació i evolució contínua on convergeixen els processos de col·laboració entre els participants i que alhora aquests necessiten les eines tecnològiques disponibles per afavorir la gestió de la cadena de subministrament. S’ha abordat l’estudi de la cadena de subministrament des d’un punt de vista sistèmic, entenent (la cadena de subministrament), com una àrea de gestió integral que involucra aspectes determinants per al creixement organitzatiu, com ara són els processos, les operacions, la logística i la distribució. A més, l’anàlisi evolutiu permet observar com, en l’actualitat, el punt de vista central de la gestió de la cadena de subministrament s’associa al desenvolupament dels punts de vista col·laboratius.