Adaptación de manuales para la enseñanza de español como lengua extranjera al contexto de enseñanza chinoanálisis y propuestas

  1. LI, YIN
Dirigida per:
  1. M. Isabel Gibert Escofet Director/a
  2. Sandra Iglesia Martín Codirector/a

Universitat de defensa: Universitat Rovira i Virgili

Fecha de defensa: 14 de d’octubre de 2022

Tribunal:
  1. Maria Bargalló Escrivà President/a
  2. Anca Daniela Frumuselu Secretària
  3. Rafael Martín Rodríguez Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 789914 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

L´objectiu principal d´aquesta tesi és proporcionar a la comunitat docent d´espanyol com a llengua estrangera que treballa amb estudiants d´espanyol en el context xinès unes recomanacions per a la millora en l´adaptació dels manuals d´ensenyament i aprenentatge d´ELE, i, consegüentment, que aquests siguin adequats i efectius per a aquest grup meta. Aquesta tesi doctoral consta de dues vessants clarament relacionades: d'una banda, l'anàlisi de la bibliografia existent i dels manuals per a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espanyol com a llengua estrangera més rellevants publicats fora de la Xina, per al seu ús en el context xinès; i, per altra banda, la proposta duna sèrie de recomanacions per a ladaptació daquest tipus de manuals. A aquest efecte, es va dur a terme un estudi de camp mitjançant una enquesta per mostreig, estadísticament representativa de l'alumnat xinès (n=288) i del professorat espanyol a la Xina (n=66). Els resultats obtinguts permeten concloure, entre altres troballes, que l‟adaptació de manuals d‟espanyol per a alumnes xinesos hauria de comptar amb una estratègia que mantingués aspectes essencials que s‟adaptin especialment a les característiques i necessitats d‟aquest alumnat.