Departament
- Llengües i Literatures Estrangeres
Publikationen (17) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2001
-
"He comes back badder and bigger than ever!": Adapting the masculine and negotiating the feminine in treasure-hunting adventure narratives
Links & letters, Núm. 8, pp. 83-93
-
A framework for translation pedagogy aimed at training students through computer-assisted translation tools
Traducción y nuevas tecnologías: herramientas auxiliares del traductor
-
A reclamation of masculine space: Wilbur Smith's manipulation of space in the Courtney Saga
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 23, Núm. 2, pp. 91-103
-
Amor y sexo en "La nuit kurde" de Jean-Richard Bloch
Miradas sobre la sexualidad en el arte y la literatura del siglo XX en Francia y España
-
Candles in a living-room: the presence of ritual in edgar white’s the nine night?
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource]
-
Enwil: un corpus computerizado de errores de estudiantes de EFL
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas
-
Escribir la fiesta: "Le Pont des soupirs" y "Les amants de Venise" de Michel Zévaco
Écrire, traduire et représenter la fête
-
Guerra y crisis generacional: el caso de Jean-Richard Bloch
Anuari de filologia. Secció G, Filologia romànica, Vol. 23, Núm. 11, pp. 39-50
-
Henri Barbusse y el surrealismo
Surrealismo y literatura en Europa (Área de Lingüística), pp. 25-34
-
Language awareness: from the curriculum to the classroom
Language awareness in the foreign language classroom (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 101-138
-
Patriarchy is dead! God save the father!: the patriarchal body triumphant in recent action and adventure productions
Re-interpretations of English: essays on literature, culture and film (La Coruña : Universidade da Coruña, D.L. 2001), pp. 243-254
-
Percepción y expresión de la temporalidad en la Edad Media
Presencia y renovación de la lingüistica francesa
-
Racist Excesses in Wilbur Smith's The Burning Shore
Challenging cultural practices in contemporary postcolonial societies (Universidade de Vigo), pp. 175-182
-
Representación formal de un modelo diatético
El verbo entre el léxico y la gramática (Tris Tram), pp. 205-219
-
Task-based teaching and explicit reflection upon language in secondary education: a contradiction in terms?
Language awareness in the foreign language classroom (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 139-155
-
The women within: symbolic representations in Ellen Glasgow’s “The shadowy third”
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource]
-
Three languages in contact at school in Catalonia: does it promote language awareness?
Language awareness in the foreign language classroom (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 203-217