- Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS)
Centro
![Foto de - Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS)](/img/noimage.png)
![Foto de Universitat de València](/img/noimage_org.png)
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (34)
2024
-
Combining mindfulness and cognitive training in children with attention deficit hyperactivity disorder: study protocol of a pilot randomized controlled trial (the NeuroMind study)
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
History of Education Meets Digital Humanities: A Field-Specific Finding Aid to Review Past and Present Research
History of Education
2023
-
Adult neurogenesis in the telencephalon of the lizard Podarcis liolepis
Frontiers in Neuroscience, Vol. 17
-
Educación literaria y transversalidad: el cómic y el álbum ilustrado como herramientas para el proceso de enseñanza y aprendizaje
Enseñar con el cómic: investigación y aplicaciones (Dykinson), pp. 84-99
-
El juego de hacer versos: incentivar el hábito lector y la creatividad literaria en el aula a través de la escritura de haikus
Lenguaje y textos, Núm. 57, pp. 29-39
-
La escritura creativa como modelo de interactividad y motivación lectora
Álabe: Revista de Investigación sobre Lectura y Escritura, Núm. 28, pp. 189-201
-
Media Exposure of Suicidal Behaviour: An Umbrella Review
Nursing Reports, Vol. 13, Núm. 4, pp. 1486-1499
-
What research is important today in human development, learning and education?: JSED Editors’ reflections and research calls
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 46, Núm. 1, pp. 1-38
-
¿Y si hacemos un "casting"? Propuesta educativa para trabajar la LIJ con futuros docentes
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 32, pp. 147-161
2022
-
El cómic i la novel-la gràfica en catalá al segle XXI: revistes, autores i autors, titols i editorials destacats
Cómic e literatura (Edicións Xerais de Galicia), pp. 31-47
2021
-
La mort com a temàtica en la literatura infantil i juvenil catalanadel segle XXI
A morte e as súas representacións na lix ibérica e iberoamericana (Edicións Xerais de Galicia), pp. 33-46
2018
-
Expression of regulatory genes in the embryonic brain of a lizard and implications for understanding pallial organization and evolution
Journal of Comparative Neurology, Vol. 526, Núm. 1, pp. 166-202
2016
-
Analysis of Spanish policies for the integration of immigrant schoolchildren
Intercultural Education, Vol. 27, Núm. 3, pp. 307-319
2013
-
Un modelo de intervención para la organización y el desarrollo de las Prácticas Curriculares en la universidad
Un prácticum para la formación integral de los estudiantes: Actas, Poio, 26-27-28 junio 2013
2011
-
The role of scent marks in female choice of territories and refuges in a lizard (Podarcis hispanica)
Journal of Comparative Psychology, Vol. 125, Núm. 3, pp. 362-365
2009
-
Quantity discrimination in Tenebrio molitor: Evidence of numerosity discrimination in an invertebrate?
Animal Cognition, Vol. 12, Núm. 3, pp. 463-470
2008
-
Beyond 'nasty neighbours' and 'dear enemies'? Individual recognition by scent marks in a lizard (Podarcis hispanica)
Animal Behaviour, Vol. 76, Núm. 6, pp. 1953-1963
-
Size variation and cell proliferation in chemosensory brain areas of a lizard (Podarcis hispanica): Effects of sex and season
European Journal of Neuroscience, Vol. 28, Núm. 1, pp. 87-98
2007
-
Agonistic interactions in a Liolaemus lizard: Structure of head bob displays
Herpetologica, Vol. 63, Núm. 1, pp. 11-18
-
Chemosensory assessment of rival competitive ability and scent-mark function in a lizard, Podarcis hispanica
Animal Behaviour, Vol. 74, Núm. 4, pp. 895-902