Adquisició del llenguatge i cognició

  1. Elisabet Serrat Sellabona
  2. Francesc Sidera Caballero
  3. Carles Rostan Sánchez
  4. Anna Amadó Codony
Revista:
Llengua, societat i comunicació: revista de sociolingüística de la Universitat de Barcelona

ISSN: 1697-5928

Año de publicación: 2015

Número: 13

Páginas: 30-37

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Llengua, societat i comunicació: revista de sociolingüística de la Universitat de Barcelona

Resumen

Aquest article se centra en les relacions entre el llenguatge i la cognició, principalment en la influència de l’adquisició del llenguatge en la cognició. S’assumeix que hi ha una relació estreta i bidireccional entre el desenvolupament lingüístic i el cognitiu. Aquest article pretén il·lustrar com l’adquisició d’un sistema lingüístic té repercussions a nivell cognitiu, no només en la primera infància. La discussió dels diversos estudis porta a comprendre la influència de l’adquisició del llenguatge a diversos nivells. Tant pel que fa al desenvolupament cognitiu inicial, com en relació amb la importància de l’adquisició del llenguatge per al desenvolupament de les habilitats metacognitives i de les funcions executives. Diferents aspectes de l’adquisició del llenguatge potencien el desenvolupament cognitiu de manera que difícilment podria succeir sense llenguatge.