Departamento
- Psicologia, Sociologia i Treball Social
Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2006
-
A cross-cultural shortened form of the ZKPQ (ZKPQ-50-cc) adapted to English, French, German, and Spanish languages
Personality and Individual Differences, Vol. 41, Núm. 4, pp. 619-628
-
Acerca de la competencia lingüistica del alumnado de origen inmigrante en educación secundaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 69-80
-
Attitudes and motivation versus language achievement in cross-linguistic settings. What is cause and what effect?
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 27, Núm. 5, pp. 413-429
-
Children's rights from the point of view of children, their parents and their teachers: A comparative study between catalonia (Spain) and Il Molise (Italy)
International Journal of Children's Rights, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-75
-
Comparison of several shortened versions of the EMBU: Exploratory and confirmatory factor analyses
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 1, pp. 23-31
-
Creencias y conocimiento acerca de la competencia lingüística de alumnado inmigrante: el caso de la provincia de Huesca
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 24, Núm. 2, pp. 373-394
-
Do parents and adolescents differ in their perceptions of rearing styles? Analysis of the EMBU versions for parents and adolescents: Development and aging
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 2, pp. 103-108
-
Effects of personality, rearing styles and social values on adolescents' socialisation process
Personality and Individual Differences, Vol. 40, Núm. 8, pp. 1671-1682
-
Els deures per als drets, els drets per als deures, una aproximació des de la prespectiva dels escenaris quotidians actuals
Universitat Internacional de la Pau. Recull de ponències, Núm. 20, pp. 61-75
-
Ethnic minorities and the Spanish and Catalan educational systems: From exclusion to intercultural education
International Journal of Intercultural Relations, Vol. 30, Núm. 2, pp. 261-279
-
Identidad colectiva y lengua en contextos pluriculturales y plurilingües: el caso del Valle de Arán (Lleida, España)
Revista internacional de sociología, Núm. 45, pp. 83-115
-
Identidad colectiva, ciudadanía e inmigración: consecuencias para la lengua y la escuela
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 185-200
-
Identidad e inmigración: discursos sobre identidades y alteridades
Témpora: Revista de Historia y Sociología de la Educación, Núm. 9, pp. 15-33
-
Influence of individual differences in the Behavioral Inhibition System and stimulus content (fear versus blood-disgust) on affective startle reflex modulation
Biological Psychology, Vol. 72, Núm. 3, pp. 251-256
-
Inmigración y escuela: Presentación
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 17-22
-
Inmigración y resultados escolares: lo que dice la investigación (presentación del monográfico)
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 117-126
-
Joventut i medi rural
Papers de joventut: informatiu, Núm. 92, pp. 23-25
-
La compleja interacción entre investigación y docencia en el contradictorio marco universitario europeo: el caso de la Sociología de la Ecuación Intercultural
Témpora: Revista de Historia y Sociología de la Educación, Núm. 9, pp. 165-181
-
La realidad social de la lengua aragonesa: uso social y vitalidad etnolingüística
Alazet: Revista de filología, Núm. 18, pp. 9-30
-
Las actitudes hacia las lenguas y el aprendizaje lingüístico
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 117-132