Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2006

  1. A cross-cultural shortened form of the ZKPQ (ZKPQ-50-cc) adapted to English, French, German, and Spanish languages

    Personality and Individual Differences, Vol. 41, Núm. 4, pp. 619-628

  2. Acerca de la competencia lingüistica del alumnado de origen inmigrante en educación secundaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 69-80

  3. Attitudes and motivation versus language achievement in cross-linguistic settings. What is cause and what effect?

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 27, Núm. 5, pp. 413-429

  4. Children's rights from the point of view of children, their parents and their teachers: A comparative study between catalonia (Spain) and Il Molise (Italy)

    International Journal of Children's Rights, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-75

  5. Comparison of several shortened versions of the EMBU: Exploratory and confirmatory factor analyses

    Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 1, pp. 23-31

  6. Creencias y conocimiento acerca de la competencia lingüística de alumnado inmigrante: el caso de la provincia de Huesca

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 24, Núm. 2, pp. 373-394

  7. Do parents and adolescents differ in their perceptions of rearing styles? Analysis of the EMBU versions for parents and adolescents: Development and aging

    Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 2, pp. 103-108

  8. Effects of personality, rearing styles and social values on adolescents' socialisation process

    Personality and Individual Differences, Vol. 40, Núm. 8, pp. 1671-1682

  9. Els deures per als drets, els drets per als deures, una aproximació des de la prespectiva dels escenaris quotidians actuals

    Universitat Internacional de la Pau. Recull de ponències, Núm. 20, pp. 61-75

  10. Ethnic minorities and the Spanish and Catalan educational systems: From exclusion to intercultural education

    International Journal of Intercultural Relations, Vol. 30, Núm. 2, pp. 261-279

  11. Identidad colectiva y lengua en contextos pluriculturales y plurilingües: el caso del Valle de Arán (Lleida, España)

    Revista internacional de sociología, Núm. 45, pp. 83-115

  12. Identidad colectiva, ciudadanía e inmigración: consecuencias para la lengua y la escuela

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 185-200

  13. Identidad e inmigración: discursos sobre identidades y alteridades

    Témpora: Revista de Historia y Sociología de la Educación, Núm. 9, pp. 15-33

  14. Influence of individual differences in the Behavioral Inhibition System and stimulus content (fear versus blood-disgust) on affective startle reflex modulation

    Biological Psychology, Vol. 72, Núm. 3, pp. 251-256

  15. Inmigración y escuela: Presentación

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 17-22

  16. Inmigración y resultados escolares: lo que dice la investigación (presentación del monográfico)

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 117-126

  17. Joventut i medi rural

    Papers de joventut: informatiu, Núm. 92, pp. 23-25

  18. La compleja interacción entre investigación y docencia en el contradictorio marco universitario europeo: el caso de la Sociología de la Ecuación Intercultural

    Témpora: Revista de Historia y Sociología de la Educación, Núm. 9, pp. 165-181

  19. La realidad social de la lengua aragonesa: uso social y vitalidad etnolingüística

    Alazet: Revista de filología, Núm. 18, pp. 9-30

  20. Las actitudes hacia las lenguas y el aprendizaje lingüístico

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 117-132