Departament
- Psicologia, Sociologia i Treball Social
Publicacións (62) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2006
-
A cross-cultural shortened form of the ZKPQ (ZKPQ-50-cc) adapted to English, French, German, and Spanish languages
Personality and Individual Differences, Vol. 41, Núm. 4, pp. 619-628
-
ANALYSES OF COGNITIVE STRATEGIES USED IN WEB SEARCHING BY SECONDARY STUDENTS: Implications for instructional design
Avoiding Simplicity, Confronting Complexity: Advances in Studying and Designing (Computer-Based) Powerful Learning Evironments (Brill), pp. 253-263
-
Acerca de la competencia lingüistica del alumnado de origen inmigrante en educación secundaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 56, pp. 69-80
-
Attitudes and motivation versus language achievement in cross-linguistic settings. What is cause and what effect?
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 27, Núm. 5, pp. 413-429
-
Bastint ciutadans: les entitats del "Tercer Sector" a Lleida
Universitat de Lleida
-
Children's rights from the point of view of children, their parents and their teachers: A comparative study between catalonia (Spain) and Il Molise (Italy)
International Journal of Children's Rights, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-75
-
Comparison of several shortened versions of the EMBU: Exploratory and confirmatory factor analyses
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 1, pp. 23-31
-
Creencias y conocimiento acerca de la competencia lingüística de alumnado inmigrante: el caso de la provincia de Huesca
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 24, Núm. 2, pp. 373-394
-
Crisis y conflicto entre el profesorado de secundaria: culturas e identidades en cambio
Convergencia con Europa y cambio en la universidad: XI Conferencia de Sociología de la Educación : Santander, 22, 23, y 24 de septiembre de 2006 [i.e. 2005]
-
Datos generales: Evolución
La cooperación al desarrollo de las entidades locales: Informe 2005 (Federación Española de Municipios y Provincias), pp. 59
-
De la brecha educativa a la brecha digital: ¿cómo evitar la reproducción de los tradicionales roles de clase, género y comunidad cultural en la sociedad de la información?
Aproximaciones sociológicas para una sociedad mundial: cambio cultural, problemas sociales y sociedad del conocimiento (Servicio de Publicaciones), pp. 139-159
-
Diàlegs al voltant de la interculturalitat
Pagès
-
Do parents and adolescents differ in their perceptions of rearing styles? Analysis of the EMBU versions for parents and adolescents: Development and aging
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 2, pp. 103-108
-
Effects of personality, rearing styles and social values on adolescents' socialisation process
Personality and Individual Differences, Vol. 40, Núm. 8, pp. 1671-1682
-
El informe psicológico en los tribunales de justicia
Psicología Jurídica (Madrid : Pearson Educación, 2006), pp. 591-635
-
El marco global de la cooperación al desarrollo
La cooperación al desarrollo de las entidades locales: Informe 2005 (Federación Española de Municipios y Provincias), pp. 19
-
Els deures per als drets, els drets per als deures, una aproximació des de la prespectiva dels escenaris quotidians actuals
Universitat Internacional de la Pau. Recull de ponències, Núm. 20, pp. 61-75
-
Els drets dels infants des de la perspectiva dels mateixos nens i nenes, dels seus progenitors i dels seus mestres: Un estudi comparatiu entre Catalunya (Espanya) i Molise (Itàlia)
Infants, drets dels infants i la seva qualitat de vida: algunes aportacions des de la recerca psicològica a Catalunya (Documenta Universitaria), pp. 30
-
Ethnic minorities and the Spanish and Catalan educational systems: From exclusion to intercultural education
International Journal of Intercultural Relations, Vol. 30, Núm. 2, pp. 261-279
-
Grup d'estudis sobre Societat, Educació i Cultura (GESEC): Amèrica Llatina-Europa
La construcció europea :: anuari del programa de doctorat "La construcció europea: societat, cultura, dret i educació". (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 101-106