- Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS)
Centro
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (14)
2023
-
A Proxy Approach to Family Involvement and Neurocognitive Function in First Episode of Non-Affective Psychosis: Sex-Related Differences
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 13
2022
-
Integrating self-regulated learning and individual differences in the prediction of university academic achievement across a three-year-long degree
Metacognition and Learning, Vol. 17, Núm. 3, pp. 1141-1165
2017
-
La participación de las personas sin hogar en los recursos de atención social. Una evaluación cualitativa.
Trabajo social global - Global Social Work: Revista de investigaciones en intervención social, Vol. 7, Núm. 13, pp. 118-141
-
Midiendo la calidad de vida de las personas sin hogar: La Escala GENCAT de Calidad de Vida
Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 66, pp. 123-138
2016
-
La planificación centrada en la persona y su pertinencia práctica en los servicios sociales: opinión de los profesionales
Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria = Revista de servicios sociales, Núm. 62, pp. 115-126
-
Propiedades psicométricas de la escala gencat de calidad de vida en una muestra de personas sin hogar
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 47, Núm. 1, pp. 23-36
2008
-
Testing the hierarchical structure of the children's depression inventory: A multigroup analysis
Assessment, Vol. 15, Núm. 2, pp. 153-164
2006
-
Comparison of several shortened versions of the EMBU: Exploratory and confirmatory factor analyses
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 1, pp. 23-31
-
Do parents and adolescents differ in their perceptions of rearing styles? Analysis of the EMBU versions for parents and adolescents: Development and aging
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 47, Núm. 2, pp. 103-108
-
Effects of personality, rearing styles and social values on adolescents' socialisation process
Personality and Individual Differences, Vol. 40, Núm. 8, pp. 1671-1682
2005
-
Relationships between adolescents' memory of parental rearing styles, social values and socialisation behavior traits
Personality and Individual Differences, Vol. 39, Núm. 5, pp. 903-912
2004
-
Anger assessment with the STAXI-CA: Psychometric properties of a new instrument for children and adolescents
Personality and Individual Differences, Vol. 37, Núm. 2, pp. 227-244
-
Bryant's empathy index for children and adolescents: Psychometric properties in the Spanish language
Psychological Reports, Vol. 95, Núm. 1, pp. 257-262
-
Relationship between empathy and the big five personality traits in a sample of Spanish adolescents
Social Behavior and Personality, Vol. 32, Núm. 7, pp. 677-681