- Facultat de Lletres
Centre
![Foto de - Facultat de Lletres](/img/noimage.png)
![Foto de Universitat de Barcelona](/img/noimage_org.png)
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaUniversitat de Barcelona-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (57)
2024
-
Water management and raw-earth construction in protohistory: Uses and transformations of reservoir BS-1625 at the site of Vilars d'Arbeca (Lleida, Spain)
Journal of Archaeological Science: Reports, Vol. 56
2023
-
Mass animal sacrifice at casas del Turuñuelo (Guareña, Spain): A unique Tartessian (Iron Age) site in the southwest of the Iberian Peninsula
PloS one, Vol. 18, Núm. 11, pp. e0293654
-
The power of geohistorical boundaries for modeling the genetic background of human populations: The case of the rural catalan Pyrenees
Frontiers in Genetics, Vol. 13
2022
-
Inclusive archaeology: 'Forgotten Groups' that empower themselves through outreach activities
Creating Participatory Dialogue in Archaeological and Cultural Heritage Interpretation: Multinational Perspectives (Springer International Publishing), pp. 181-198
-
Los problemas de accesibilidad de la población mayor a la asistencia sanitaria. El caso de Castilla y León (España)
Ager: Revista de estudios sobre despoblación y desarrollo rural = Journal of depopulation and rural development studies, Núm. 36, pp. 195-227
-
Projecte Almenara (Agramunt, Urgell): recerca i recuperació patrimonial d'una necròpolis tumulària de cremació de final de l'edat del bronze i primera edat del ferro (segles IX-IV a. de la n. e.). Les intervencions dels anys 2015-2018
Tribuna d' arqueologia, Núm. 2019, pp. 89-112
2021
-
Enseñanza de una historia científica para una educación de calidad
Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (Ediciones Octaedro), pp. 187-202
-
Inclusive archaeology: Scientific outreach among ‘forgotten collectives’ in the streets of Barcelona (Spain)
Journal of Community Archaeology and Heritage, Vol. 8, Núm. 3, pp. 160-177
-
La ficción autobiográfica de Elena Fortún
Estudios Hispánicos, Núm. 29, pp. 55-63
-
Salvar la modernidad española. Diálogo con Teresa Gimpera
L'Atalante: revista de estudios cinematográficos, Núm. 32, pp. 105-124
-
The origins and spread of domestic horses from the Western Eurasian steppes
Nature, Vol. 598, Núm. 7882, pp. 634-640
-
Una imatge de Roma als Pirineus
L'art de narrar les imatges: escrits en homenatge a Joaquim Garriga i Riera (Servei de Publicacions), pp. 35-48
2020
-
A Romanesque Capital from the Cloister of Jaca Cathedral in the Art lnstitute of Chicago
Pirineus romànics: espai de confluències artístiques (Publicaciones y Ediciones = Publicacions i Edicions), pp. 173-204
-
Les representacions i lectures de la paràbola de Llàtzer i el ric en l'alta edat mitjana en l'espai pirinenc: corpus i línies de recerca
Pirineus romànics: espai de confluències artístiques (Publicaciones y Ediciones = Publicacions i Edicions), pp. 109-142
-
Overview of fact at iberlef 2020: Events detection and classification
CEUR Workshop Proceedings
-
The TAGFACT annotator and editor: A versatile tool
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 8, Núm. 1, pp. 131-146
-
Un Gold Standard sobre factualidad para el español
Actas III Congreso Internacional de Lingüística Computacional y de Corpus - CILCC 2020 y V Workshop en Procesamiento Automatizado de Textos y Corpus - WoPATeC 2020. Universidad de Antioquia, Medellín, 21-23 octubre de 2020.: Libro de resumenes
2019
-
Antonio Revenga Carbonell, cartógrafo de ensanches en la España de mediados del siglo XX
Ería: Revista cuatrimestral de geografía, Vol. 39, Núm. 2, pp. 223-235
-
Dogs and foxes in Early-Middle Bronze Age funerary structures in the northeast of the Iberian Peninsula: human control of canid diet at the sites of Can Roqueta (Barcelona) and Minferri (Lleida)
Archaeological and Anthropological Sciences, Vol. 11, Núm. 8, pp. 3949-3978
-
Ise Gropius: "Everyone Here Calls me Frau Bauhaus"
BAUHAUS BODIES: GENDER, SEXUALITY, AND BODY CULTURE IN MODERNISM'S LEGENDARY ART SCHOOL (BLOOMSBURY VISUAL ARTS), pp. 169-193