Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Autònoma de Barcelona (52)

2024

  1. Construction and validation of an Entrepreneurship Measurement Instrument for nursing students

    Investigacion y Educacion en Enfermeria, Vol. 42, Núm. 1

  2. Early English language learning: Exploring pedagogical practices in a pre-primary EFL class in Catalonia through systematic observation

    Researching Educational Practices, Teacher Education and Professional Development for Early Language Learning Examples from Europe (Taylor and Francis), pp. 80-96

2022

  1. Evaluation of Happy Sport, an Emotional Education Program for Assertive Conflict Resolution in Sports

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5

  2. L1 use in peer interaction: exploring time and proficiency pairing effects in primary school EFL

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1433-1450

  3. Language learning opportunities in native vs. non-native EMI lecturer input: insights for a language-aware approach to EMI teacher training

    Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 16, Núm. 4-5, pp. 337-350

  4. Learning from children and youth: A qualitative study about the changes that young people identify through a positive parenting programme

    British Journal of Social Work, Vol. 52, Núm. 6, pp. 3151-3170

2021

  1. Diseño y validación del Test Situacional Desarrollo de Competencias Socioemocionales de Jóvenes (DCSE-J)

    Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 27, Núm. 2

  2. Escuela y universidad: Un tándem de complicidad para la formación musical de futuros maestros

    Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 589-599

  3. Instrumentos psicoeducativos para la intervención en Pedagogía Social: validación criterial del test situacional desarrollo de competencias socioemocionales de jóvenes (DCSE-J)

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 37

  4. Programa coordinado de innovación para la formación de tutores y mentores de prácticas externas en los grados de Educación en Cataluña

    XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021

  5. The voices of parents and children in foster care

    Journal of Social Work, Vol. 21, Núm. 6, pp. 1592-1610

2019

  1. Análisis de la validez criterial del Test de Competencias Socioemocionales (DCSE-J) a partir de la evaluación entre iguales.

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social