- Ciències de l´Educació
Departamento
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Autònoma de Barcelona (52)
2024
-
Construction and validation of an Entrepreneurship Measurement Instrument for nursing students
Investigacion y Educacion en Enfermeria, Vol. 42, Núm. 1
-
Early English language learning: Exploring pedagogical practices in a pre-primary EFL class in Catalonia through systematic observation
Researching Educational Practices, Teacher Education and Professional Development for Early Language Learning Examples from Europe (Taylor and Francis), pp. 80-96
2023
-
Patrones de aprendizaje, estrés académico y rendimiento en universitarios de primer curso: un estudio exploratorio
Educar, Vol. 59, Núm. 1, pp. 163-178
-
Peer tutoring in music education: A literature review
International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 129-140
-
Programas Socioemocionales Para Adolescentes Basados en Evidencias: Una Scoping Review
Revista de Psicología y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 96-106
-
Systematic analysis of research and studies on childhood and youth during the COVID-19 state of alarm in Catalonia: Social and educational impact
Education Policy Analysis Archives, Vol. 31
2022
-
Evaluation of Happy Sport, an Emotional Education Program for Assertive Conflict Resolution in Sports
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5
-
L1 use in peer interaction: exploring time and proficiency pairing effects in primary school EFL
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1433-1450
-
Language learning opportunities in native vs. non-native EMI lecturer input: insights for a language-aware approach to EMI teacher training
Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 16, Núm. 4-5, pp. 337-350
-
Learning from children and youth: A qualitative study about the changes that young people identify through a positive parenting programme
British Journal of Social Work, Vol. 52, Núm. 6, pp. 3151-3170
2021
-
Diseño y validación del Test Situacional Desarrollo de Competencias Socioemocionales de Jóvenes (DCSE-J)
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 27, Núm. 2
-
Escuela y universidad: Un tándem de complicidad para la formación musical de futuros maestros
Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 589-599
-
Instrumentos psicoeducativos para la intervención en Pedagogía Social: validación criterial del test situacional desarrollo de competencias socioemocionales de jóvenes (DCSE-J)
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 37
-
Programa coordinado de innovación para la formación de tutores y mentores de prácticas externas en los grados de Educación en Cataluña
XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021
-
The voices of parents and children in foster care
Journal of Social Work, Vol. 21, Núm. 6, pp. 1592-1610
2020
-
"If i'm here, it's because i do not have anyone": Social support for the biological family during the foster care process
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
A pilot study on the implementation of the gener@t program
Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Vol. 68, pp. 32-52
-
EFL child peer interaction: Measuring the effect of time, proficiency pairing and language of interaction
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 10, Núm. 3, pp. 449-472
-
Learning Patterns, Personality Traits and Motivational Profile of Students of Dual Learning Modality
Revista colombiana de educación, Núm. 80, pp. 33-52
2019
-
Análisis de la validez criterial del Test de Competencias Socioemocionales (DCSE-J) a partir de la evaluación entre iguales.
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social