Publicaciones (132) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. Being in control: Choice and control of support received in supported living. A study based on the narratives of people with intellectual disability and support staff

    Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 46, Núm. 2, pp. 164-174

  2. Reflexiones en torno a una experiencia de formación con futuras maestras de Educación Infantil

    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 10, Núm. 1, pp. 63-76

  3. 'Rendimiento académico y aptitudes intelectuales en relación a la actividad mental para la resolución de tareas cognitivas en estudiantes de ESO

    Cuadernos del Marqués de San Adrián: revista de humanidades, Núm. 13, pp. 25-39

  4. A novel telencephalon-opto-hypothalamic morphogenetic domain coexpressing Foxg1 and Otp produces most of the glutamatergic neurons of the medial extended amygdala

    Journal of Comparative Neurology, Vol. 529, Núm. 10, pp. 2418-2449

  5. A third hierarchical level of narrower traits for the Dimensional Assessment of Personality Pathology-Basic Questionnaire

    Personality and Mental Health, Vol. 15, Núm. 4, pp. 239-251

  6. Ability and non-ability traits in chess skill

    Personality and Individual Differences, Vol. 179

  7. Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context

    Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39

  8. Acute ischemic stroke triggers a cellular senescence-associated secretory phenotype

    Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1

  9. Alternative DSM-5 Model for Personality Disorders Through the Lens of an Empirical Network Model

    Assessment, Vol. 28, Núm. 3, pp. 773-787

  10. Analysis of the company of adults and the interactions during school recess: The COVID-19 effect at primary schools

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 18

  11. Aprendizaje-Servicio y Formación Inicial Docente: una relación transformadora entre Escuela Rural y Universidad para la promoción de las tecnologías digitales

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 593-603

  12. Assessment of the factorial and criterion validity of the General Charisma Inventory in a Spanish-speaking sample

    Current Issues in Personality Psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 84-95

  13. Aules híbrides. Projecte d’innovació educativa per a la construcció participativa d’un model d’educació híbrida a la Universitat de Lleida

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5

  14. COVID-19: Impacto Psicológico, Factores de Riesgo e Intervenciones Psicológicas en el Personal Sanitario. Una Revisión Sistemática

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 58-75

  15. Can artists as Puccini or Goya assist in Teaching Family Business?: A two year-experience of a teaching innovation project using arts to teach family business

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5

  16. Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer

    Revista catalana de pedagogia, Núm. 20, pp. 93-109

  17. Característiques de la poesia infantil a l’obra poètica de Maria Mercè Marçal: Tan petita i ja saps… (2014) i Cançó de fer camí (2019)

    Mascançà: revista d'estudis del Pla d'Urgell, Núm. 12, pp. 103-108

  18. Cibereducació. Reflexions sobre l'aprenentatge digital en educació infantil en temps de covid-19

    Infància: educar de 0 a 6 anys, Núm. 239, pp. 4-5

  19. Cibereducación: reflexiones sobre el aprendizaje digital en educación infantil en tiempo de Covid-19

    Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 189, pp. 2-3

  20. CloudTagger, una eina per dinamitzar la participació a l’aula a la Universitat de Lleida: Una eina tecnològica per dinamitzar les interaccions dins de l’aula

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5