Centro
- Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS)
Publicaciones (132) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
Being in control: Choice and control of support received in supported living. A study based on the narratives of people with intellectual disability and support staff
Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 46, Núm. 2, pp. 164-174
-
Reflexiones en torno a una experiencia de formación con futuras maestras de Educación Infantil
Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 10, Núm. 1, pp. 63-76
-
'Rendimiento académico y aptitudes intelectuales en relación a la actividad mental para la resolución de tareas cognitivas en estudiantes de ESO
Cuadernos del Marqués de San Adrián: revista de humanidades, Núm. 13, pp. 25-39
-
A novel telencephalon-opto-hypothalamic morphogenetic domain coexpressing Foxg1 and Otp produces most of the glutamatergic neurons of the medial extended amygdala
Journal of Comparative Neurology, Vol. 529, Núm. 10, pp. 2418-2449
-
A third hierarchical level of narrower traits for the Dimensional Assessment of Personality Pathology-Basic Questionnaire
Personality and Mental Health, Vol. 15, Núm. 4, pp. 239-251
-
Ability and non-ability traits in chess skill
Personality and Individual Differences, Vol. 179
-
Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context
Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39
-
Acute ischemic stroke triggers a cellular senescence-associated secretory phenotype
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Alternative DSM-5 Model for Personality Disorders Through the Lens of an Empirical Network Model
Assessment, Vol. 28, Núm. 3, pp. 773-787
-
Analysis of the company of adults and the interactions during school recess: The COVID-19 effect at primary schools
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 18
-
Aprendizaje-Servicio y Formación Inicial Docente: una relación transformadora entre Escuela Rural y Universidad para la promoción de las tecnologías digitales
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 593-603
-
Assessment of the factorial and criterion validity of the General Charisma Inventory in a Spanish-speaking sample
Current Issues in Personality Psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 84-95
-
Aules híbrides. Projecte d’innovació educativa per a la construcció participativa d’un model d’educació híbrida a la Universitat de Lleida
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5
-
COVID-19: Impacto Psicológico, Factores de Riesgo e Intervenciones Psicológicas en el Personal Sanitario. Una Revisión Sistemática
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 58-75
-
Can artists as Puccini or Goya assist in Teaching Family Business?: A two year-experience of a teaching innovation project using arts to teach family business
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5
-
Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer
Revista catalana de pedagogia, Núm. 20, pp. 93-109
-
Característiques de la poesia infantil a l’obra poètica de Maria Mercè Marçal: Tan petita i ja saps… (2014) i Cançó de fer camí (2019)
Mascançà: revista d'estudis del Pla d'Urgell, Núm. 12, pp. 103-108
-
Cibereducació. Reflexions sobre l'aprenentatge digital en educació infantil en temps de covid-19
Infància: educar de 0 a 6 anys, Núm. 239, pp. 4-5
-
Cibereducación: reflexiones sobre el aprendizaje digital en educación infantil en tiempo de Covid-19
Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 189, pp. 2-3
-
CloudTagger, una eina per dinamitzar la participació a l’aula a la Universitat de Lleida: Una eina tecnològica per dinamitzar les interaccions dins de l’aula
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5