Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)
2021 SGR 01360
![Foto de Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)](/img/grupo.png)
![Foto de Universitat de Barcelona](/img/noimage_org.png)
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (28)
2023
-
How teachers’ appraisals predict their emotional experience: Identifying protective and risk structures in natural appraisals
Teaching and Teacher Education, Vol. 130
-
The Kids aren’t Alright: A Brief Positive Psychological Intervention During the COVID-19 Pandemic in a Spanish Sample of Adolescents
School Mental Health, Vol. 15, Núm. 4, pp. 1173-1184
2022
-
El proyecto Prometheus sobre las fiestas del fuego de los Pirineos: la valorización de un patrimonio inmaterial transfronteriza
El patrimonio cultural en espacios fronterizos: puesta en valor, retos y oportunidades (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 153-179
-
Unpacking the Role of Work Demands in Teacher Burnout: Cognitive Demands as a Protective Factor
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 57, pp. 245-266
2021
-
La presencia de las TIC en las asignaturas de música de los Grados de Maestro
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 18, pp. 127-138
2020
-
La competencia digital docente del profesorado universitario de música: diseño y validación de un instrumento
Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Vol. 38, Núm. 2, pp. 139-148
-
La universidad como promotora de la equidad: la importancia de las transiciones
Educación 2020-2022: retos, tendencias y compromisos (Universidad de Barcelona), pp. 99-104
-
Música y TIC en los grados de Maestro: contenidos y actividades en los planes docentes
Educació 2019: reptes, tendències i compromisos: Llibre d'actes: I Conferència Internacional de Recerca en Educació
2019
-
Sharing initial teacher education between school and university: participants’ perceptions of their roles and learning
Teachers and Teaching: Theory and Practice, Vol. 25, Núm. 4, pp. 469-485
-
Supervising at a Distance: The Transformation of Assistance during a Doctoral Journey across Different Continents
Palgrave Studies in Education Research Methods (Palgrave Macmillan), pp. 253-268
-
Supporting collaborative reflection in teacher education: a case study
European Journal of Teacher Education, Vol. 42, Núm. 2, pp. 175-191
2017
-
Can massive communities of teachers facilitate collaborative reflection? Fractal design as a possible answer
Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 1, pp. 86-98
-
Patterns of interaction in the processes of joint reflection by student teachers
Journal of Education for Teaching, Vol. 43, Núm. 4, pp. 427-443
2016
-
Educational assistance to improve reflective practice among student teachers
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 14, Núm. 39, pp. 287-309
-
Espacios de formación compartida escuela-universidad en el prácticum
Aula de innovación educativa, Núm. 256, pp. 12-16
2015
-
Las narrativas de los estudiantes sobre la práctica docente: Un punto de partida para apoyar la reflexión conjunta
Documentar y evaluar la experiencia de los estudiantes en las prácticas: XIII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas : actas
-
Programa de mejora e innovación del Prácticum en la formación de maestros en Cataluña 2013-2018
Documentar y evaluar la experiencia de los estudiantes en las prácticas: XIII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas : actas
2014
-
Impact of accessibility barriers on the mood of blind, low-vision and sighted users
Procedia Computer Science
-
Methodology for designing user test environments to evaluate web accessibility barriers with disabled users
ACHI 2014 - 7th International Conference on Advances in Computer-Human Interactions
-
Three problems with the connectivist conception of learning
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 30, Núm. 3, pp. 197-206