ANA ISABEL
RAMOS PLA
CON
Publicacions (47) Publicacions de ANA ISABEL RAMOS PLA
2023
-
Analysis of school principal training in Catalonia universities: transfer to the practice of principals
School Leadership and Management, Vol. 43, Núm. 5, pp. 546-563
-
Análisis de la producción científica sobre las lecturas saludables: una revisión bibliográfica sistematizada
Revista internacional de pedagogía e innovación educativa: RIPIE, Vol. 3, Núm. 1, pp. 245-268
-
Construyendo un mundo sostenible: ODS clave para el cambio
coord.
Dykinson
-
Construyendo una generación consciente: los ODS en el currículum escolar
Construyendo un mundo sostenible: ODS clave para el cambio (Dykinson), pp. 13-23
-
Estratègies d’autoavaluació per a l’autorregulació dels aprenentatges i el desenvolupament professional dels estudiants d’educació primària
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 6
-
Health literacy in childhood and adolescence. A bibliometric analysis of scientific publications and professionals’ involvement
Heliyon, Vol. 9, Núm. 1
-
Pedagogy of death within the framework of health education: The need and why teachers and students should be trained in primary education
Heliyon, Vol. 9, Núm. 4
-
The great recess framework: promoviendo recreos escolares saludables
Organización y gestión de edusistemas en transformación: retos, visiones y propuestas de mejora (Universidad de Oviedo), pp. 20-25
-
Training, personal and environmental barriers of online education
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 457-471
2022
-
Bibliometric analysis of the flipped classroom pedagogical model: Trends and strategic lines of study
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Evolution of Scientific Production on Health Literacy and Health Education—A Bibliometric Analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 7
-
Formación permanente del profesorado universitario en tiempos de COVID-19: entre la necesidad y la obligación
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación, Núm. 24, pp. 1104
-
La Educación Emocional como eje vertebrador de la pedagogía preventiva o previa a la muerte
Revista internacional de pedagogía e innovación educativa: RIPIE, Vol. 2, Núm. 2, pp. 157-180
-
Teaching Online: Lessons Learned about Methodological Strategies in Postgraduate Studies
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 10
-
The Management of Safety Situations and Assumable Risk during Transitions and Recesses in Different Types of Schools
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 7
-
Without fear of change: the flipped classroom as a flexible model in different learning environments
Heliyon, Vol. 8, Núm. 12
2021
-
Analysis of the company of adults and the interactions during school recess: The COVID-19 effect at primary schools
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 18
-
Del Arco , I. y Guitard , L. (2020). La juventud en época de confinamiento. La verdadera sindemia de este sector poblacional. Dykinson, 54 pp.
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 73, Núm. 3, pp. 139-140
-
Función directiva en tiempos de Covid-19: satisfacción percibida por los directores escolares de las tareas desarrolladas
Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 (Dykinson), pp. 143-154
-
Gairín, J.; Rodríguez-Gómez, D. (2020). Aprendizaje organizativo e informal
Revista de educación, Núm. 392, pp. 231-232