Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (45)

2023

  1. Analysis of how pre-service mathematics teachers include srl in their teaching proposals

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Analysis of the emotional vocabulary of primary education students

    Revista CES Psicologia, Vol. 16, Núm. 2, pp. 163-175

  3. CONTRIBUTIONS FROM THE DIDACTIC-MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND COMPETENCIES MODEL (DMKC MODEL) TO THE DEVELOPMENT OF THE MATHEMATICS TEACHERS’ RESEARCH AGENDA

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  4. MATHEMATICAL CONNECTIONS AND CONTEXTS IN PROSPECTIVE ELEMENTARY TEACHER TRAINING

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2020

  1. An Automorphic Approach to Darmon Points

    Indiana University Mathematics Journal, Vol. 69, Núm. 4, pp. 1251-1274

  2. Formación de maestros de educación primaria en el contexto de confinamiento: la importancia del aprendizaje autorregulado en las matemáticas

    Magister: Revista miscelánea de investigación, Vol. 32, Núm. 1, pp. 40-48

2019

  1. Análisis de la práctica profesional de un profesor cuando explica contenidos de medida

    Investigación sobre el profesor de matemáticas: Práctica de aula, conocimiento, competencia y desarrollo profesional (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 43-62

  2. Discurso docente y prácticas matemáticas democráticas en la clase de matemáticas

    REDIMAT, Vol. 8, Núm. 2, pp. 139-165