Departamento
- Psicologia, Sociologia i Treball Social
Artículos (54) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
'Rendimiento académico y aptitudes intelectuales en relación a la actividad mental para la resolución de tareas cognitivas en estudiantes de ESO
Cuadernos del Marqués de San Adrián: revista de humanidades, Núm. 13, pp. 25-39
-
A third hierarchical level of narrower traits for the Dimensional Assessment of Personality Pathology-Basic Questionnaire
Personality and Mental Health, Vol. 15, Núm. 4, pp. 239-251
-
Ability and non-ability traits in chess skill
Personality and Individual Differences, Vol. 179
-
Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context
Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39
-
Acute ischemic stroke triggers a cellular senescence-associated secretory phenotype
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Alternative DSM-5 Model for Personality Disorders Through the Lens of an Empirical Network Model
Assessment, Vol. 28, Núm. 3, pp. 773-787
-
Aprendizaje-Servicio y Formación Inicial Docente: una relación transformadora entre Escuela Rural y Universidad para la promoción de las tecnologías digitales
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 593-603
-
Assessment of the factorial and criterion validity of the General Charisma Inventory in a Spanish-speaking sample
Current Issues in Personality Psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 84-95
-
COVID-19: Impacto Psicológico, Factores de Riesgo e Intervenciones Psicológicas en el Personal Sanitario. Una Revisión Sistemática
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 58-75
-
Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer
Revista catalana de pedagogia, Núm. 20, pp. 93-109
-
CloudTagger, una eina per dinamitzar la participació a l’aula a la Universitat de Lleida: Una eina tecnològica per dinamitzar les interaccions dins de l’aula
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5
-
Cognitive training with modern board and card games in healthy older adults: two randomized controlled trials
International Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 36, Núm. 6, pp. 839-850
-
Comparing the Prediction of Dimensional Personality Disorders (PID-5) after Three Personality Trait Models: Five Factor, Zuckerman, and Cloninger Models
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 37, Núm. 3, pp. 167-177
-
Coneixement i actituds respecte al document de voluntats anticipades en un centre residencial per a persones grans
RTS: Revista de treball social, Núm. 221, pp. 11-28
-
Cross-Cultural Measurement Invariance in the Personality Inventory for DSM-5✰
Psychiatry Research, Vol. 304
-
Decision-Making and the Alternative Five Factor Personality Model: Exploring the Role of Personality Traits, Age, Sex and Social Position
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Dispositional mindfulness and injury time loss in soccer
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14
-
Effect of ball screen and one-on-one on the level of opposition and effectiveness of shots in the acb
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-16
-
Els professionals socials en l´àmbit escolar en temps de canvi
Fòrum: revista d'organització i gestió educativa, Núm. 54, pp. 13
-
Evaluación de narrativas en formación dual docente: diseño y experimentación del instrumento SCAN
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 39, Núm. 1, pp. 111-130