Artículos (54) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. 'Rendimiento académico y aptitudes intelectuales en relación a la actividad mental para la resolución de tareas cognitivas en estudiantes de ESO

    Cuadernos del Marqués de San Adrián: revista de humanidades, Núm. 13, pp. 25-39

  2. A third hierarchical level of narrower traits for the Dimensional Assessment of Personality Pathology-Basic Questionnaire

    Personality and Mental Health, Vol. 15, Núm. 4, pp. 239-251

  3. Ability and non-ability traits in chess skill

    Personality and Individual Differences, Vol. 179

  4. Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context

    Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39

  5. Acute ischemic stroke triggers a cellular senescence-associated secretory phenotype

    Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1

  6. Alternative DSM-5 Model for Personality Disorders Through the Lens of an Empirical Network Model

    Assessment, Vol. 28, Núm. 3, pp. 773-787

  7. Aprendizaje-Servicio y Formación Inicial Docente: una relación transformadora entre Escuela Rural y Universidad para la promoción de las tecnologías digitales

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 593-603

  8. Assessment of the factorial and criterion validity of the General Charisma Inventory in a Spanish-speaking sample

    Current Issues in Personality Psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 84-95

  9. COVID-19: Impacto Psicológico, Factores de Riesgo e Intervenciones Psicológicas en el Personal Sanitario. Una Revisión Sistemática

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 58-75

  10. Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer

    Revista catalana de pedagogia, Núm. 20, pp. 93-109

  11. CloudTagger, una eina per dinamitzar la participació a l’aula a la Universitat de Lleida: Una eina tecnològica per dinamitzar les interaccions dins de l’aula

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5

  12. Cognitive training with modern board and card games in healthy older adults: two randomized controlled trials

    International Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 36, Núm. 6, pp. 839-850

  13. Comparing the Prediction of Dimensional Personality Disorders (PID-5) after Three Personality Trait Models: Five Factor, Zuckerman, and Cloninger Models

    European Journal of Psychological Assessment, Vol. 37, Núm. 3, pp. 167-177

  14. Coneixement i actituds respecte al document de voluntats anticipades en un centre residencial per a persones grans

    RTS: Revista de treball social, Núm. 221, pp. 11-28

  15. Cross-Cultural Measurement Invariance in the Personality Inventory for DSM-5✰

    Psychiatry Research, Vol. 304

  16. Decision-Making and the Alternative Five Factor Personality Model: Exploring the Role of Personality Traits, Age, Sex and Social Position

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  17. Dispositional mindfulness and injury time loss in soccer

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14

  18. Effect of ball screen and one-on-one on the level of opposition and effectiveness of shots in the acb

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-16

  19. Els professionals socials en l´àmbit escolar en temps de canvi

    Fòrum: revista d'organització i gestió educativa, Núm. 54, pp. 13

  20. Evaluación de narrativas en formación dual docente: diseño y experimentación del instrumento SCAN

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 39, Núm. 1, pp. 111-130