Publicaciones (69) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. 'Rendimiento académico y aptitudes intelectuales en relación a la actividad mental para la resolución de tareas cognitivas en estudiantes de ESO

    Cuadernos del Marqués de San Adrián: revista de humanidades, Núm. 13, pp. 25-39

  2. A third hierarchical level of narrower traits for the Dimensional Assessment of Personality Pathology-Basic Questionnaire

    Personality and Mental Health, Vol. 15, Núm. 4, pp. 239-251

  3. Ability and non-ability traits in chess skill

    Personality and Individual Differences, Vol. 179

  4. Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context

    Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39

  5. Acute ischemic stroke triggers a cellular senescence-associated secretory phenotype

    Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1

  6. Alternative DSM-5 Model for Personality Disorders Through the Lens of an Empirical Network Model

    Assessment, Vol. 28, Núm. 3, pp. 773-787

  7. Aprendizaje-Servicio y Formación Inicial Docente: una relación transformadora entre Escuela Rural y Universidad para la promoción de las tecnologías digitales

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 593-603

  8. Assessment of the factorial and criterion validity of the General Charisma Inventory in a Spanish-speaking sample

    Current Issues in Personality Psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 84-95

  9. Aulas híbridas: Una experiencia de innovación docente flexible en el contexto de pandemia mundial de la Covid-19

    Convergencia entre educación y tecnología : hacia un nuevo paradigma: XXIV Congreso Internacional EDUTEC

  10. COVID-19: Impacto Psicológico, Factores de Riesgo e Intervenciones Psicológicas en el Personal Sanitario. Una Revisión Sistemática

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 58-75

  11. Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer

    Revista catalana de pedagogia, Núm. 20, pp. 93-109

  12. Capítulo 19. Patrón D personalidad y enfermedad cardiovascular

    Bienestar social : organizaciones saludables (Tirant Humanidades), pp. 305

  13. CloudTagger, una eina per dinamitzar la participació a l’aula a la Universitat de Lleida: Una eina tecnològica per dinamitzar les interaccions dins de l’aula

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5

  14. Cognitive training with modern board and card games in healthy older adults: two randomized controlled trials

    International Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 36, Núm. 6, pp. 839-850

  15. Comparing the Prediction of Dimensional Personality Disorders (PID-5) after Three Personality Trait Models: Five Factor, Zuckerman, and Cloninger Models

    European Journal of Psychological Assessment, Vol. 37, Núm. 3, pp. 167-177

  16. Competencia lingüística y salarios en la nueva economía. Elaboración de indicadores lingüístico-cognitivos mediante análisis factorial

    Ocupaciones y lenguaje: Indicadores y análisis de competencias lingüísticas en el ámbito laboral (Publicacions URV), pp. 415-432

  17. Coneixement i actituds respecte al document de voluntats anticipades en un centre residencial per a persones grans

    RTS: Revista de treball social, Núm. 221, pp. 11-28

  18. Correction to: Are You Really Happy? Children’s Understanding of Real vs. Pretend Emotions (Current Psychology, (2013), 32, 1, (18-31), 10.1007/s12144-012-9159-9)

    Current Psychology

  19. Cross-Cultural Measurement Invariance in the Personality Inventory for DSM-5✰

    Psychiatry Research, Vol. 304

  20. Decision-Making and the Alternative Five Factor Personality Model: Exploring the Role of Personality Traits, Age, Sex and Social Position

    Frontiers in Psychology, Vol. 12