Centro
- Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS)
Publicaciones (208) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
"Salir al fresco" en Vallfogona de Balaguer (Lleida). ¿Por qué los vecinos salen a las calles las noches de verano?
Revista de antropología experimental, Núm. 22
-
A 61-year-old patient with Crohn's disease and severe postoperative recurrence responding to JAK inhibitor ruxolitinib for polycythemia vera treatment
Gastroenterologia y Hepatologia, Vol. 45, pp. 16-17
-
A comparison of modelled serum cTnT and cTnI kinetics after 60 min swimming
Biomarkers, Vol. 27, Núm. 7, pp. 619-624
-
AI and archive. Handwritten Text Recognition Applied to Patrimonial Holdings: An Example of 10 diaries written by Spanish Republican Teachers in 1932
Proceedings - 2022 IEEE International Conference on Big Data, Big Data 2022
-
Acculturation preferences, conflict and cultural enrichment on secondary education in Western Catalonia
Journal for Multicultural Education, Vol. 16, Núm. 4, pp. 399-414
-
Activated brown adipose tissue releases exosomes containing mitochondrial methylene tetrahydrofolate dehydrogenase (NADP dependent) 1-like protein (MTHFD1L)
Bioscience Reports, Vol. 42, Núm. 5
-
Adjunct instruction in higher education: examining the effects on English foreign language proficiency
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1377-1398
-
Affective and Cognitive Theory of Mind in Children with Down Syndrome: A Brief Report
International Journal of Disability, Development and Education
-
Agricultural work and migration in Spain: socio-labour precariousness and health (AGROMISALUD project)
Gaceta Sanitaria, Vol. 36, Núm. 1, pp. 74-77
-
Alas de fuego (2016) y Alas negras (2016),dos novelas fantásticas de Laura Gallego: temas y tipos de personajes principales
Nuevas perspectivas y temáticas de la lectura en el siglo XXI: Actas del III Congreso Internacional de la Red Internacional de Universidades Lectoras, 29 y 30 de septiembre de 2020,Imaginando el futuro de la lectura : A propósito de Asimov y Bradbury
-
Alcances e implicaciones de los mapas mentales colaborativos en el aprendizaje móvil
Escenarios y recursos para la enseñanza con tecnología: desafíos y retos (Ediciones Octaedro), pp. 133-144
-
Analysis of Tutoring in the Professional Development of STEM Teachers
Mathematics, Vol. 10, Núm. 18
-
Analysis of the emotional vocabulary in a sample of secondary education students
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 93-118
-
Aprendizaje autorregulado y Entornos Personales de Aprendizaje en la formación inicial docente: percepciones del alumnado y propuestas de herramientas y recursos
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 41-55
-
Arte, geología, ciencias y matemáticas: Una forma de promover competencia ciudadana
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 97, pp. 43-46
-
BDNF Val66Met gene polymorphism modulates brain activity following rTMS-induced memory impairment
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
-
Bach eXperience: A creative approach to four π symmetry through Bach and visual literacy
Kepes, Vol. 19, Núm. 25, pp. 393-425
-
Bailando juntos: cerebros en sincronía
Mètode: Revista de difusión de la Investigación, Vol. 1, Núm. 112, pp. 106-106
-
Balance between Guidance and Self-Regulated Learning: Teaching and Learning Strategies in Online, Hybrid and Blended Learning in Higher Education
Journal of Interactive Media in Education
-
Barbara Bodichon’s epistolary archive: silences that speak
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, Vol. 58, Núm. 3, pp. 363-377