Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)
2021 SGR 01360
![Foto de Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)](/img/grupo.png)
![Foto de Universitat de les Illes Balears](/img/noimage_org.png)
Universitat de les Illes Balears
Palma, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de les Illes Balears (39)
2023
-
No way back: From naive social media practices to committed approaches
Contemporary Educational Technology
-
Social media and data privacy in education: an international comparative study of perceptions among pre-service teachers
Journal of Computers in Education, Vol. 10, Núm. 4, pp. 769-795
2022
-
Alcances e implicaciones de los mapas mentales colaborativos en el aprendizaje móvil
Escenarios y recursos para la enseñanza con tecnología: desafíos y retos (Ediciones Octaedro), pp. 133-144
-
Aprendizaje autorregulado y Entornos Personales de Aprendizaje en la formación inicial docente: percepciones del alumnado y propuestas de herramientas y recursos
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 41-55
-
Balance between Guidance and Self-Regulated Learning: Teaching and Learning Strategies in Online, Hybrid and Blended Learning in Higher Education
Journal of Interactive Media in Education
-
Personal Learning Environments in Online and Face-to-Face Contexts in Mexican Higher Education
Open Education Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 148-160
2021
-
Pre-service teachers’ perceptions of social media data privacy policies
British Journal of Educational Technology, Vol. 52, Núm. 2, pp. 519-535
-
Research skills for information management: Uses of mobile devices in research training
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
2020
-
Reflexive skills in teacher education: A tweet a week
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8, pp. 3161
-
Technology-Enhanced Learning for Student Agency in Higher Education: a Systematic Literature Review.
Interaction Design and Architecture(s), Vol. 45, pp. 15-49
2019
-
Entrevista a Theo Hug, profesor de Ciencias de la Educación de la Universidad de Innsbruck (Austria)
Comunicación y Pedagogía: nuevas tecnologías y recursos didácticos, Núm. 315, pp. 7-12
-
Reflexiones sobre la integración de Twitter en educación superior a partir de una experiencia educativa con estudiantes de maestro.
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1
2018
-
A model of factors affecting learning performance through the use of social media in Malaysian higher education
Computers and Education, Vol. 121, pp. 59-72
-
An interdisciplinary approach to the development of professional identity through digital storytelling in health and social care and teacher education
Social Work Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 396-412
-
La competencia informacional como requisito para la formación de docentes del siglo XXI: Análisis de estrategias didácticas para su adquisición
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 1, pp. 277-300
-
Las diferentes concepciones de la universidad digital en Iberoamérica
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 2, pp. 97-118
-
Supporting online collaborative design for teacher professional development
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 27, Núm. 5, pp. 571-587
2017
-
Enhancement process of didactic strategies in a degree course for pre-service teachers
International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, Vol. 12, Núm. 4, pp. 14-24
-
First steps in the development of a model for integrating formal and informal learning in virtual environments
Student Engagement and Participation: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 265-288
-
The development of the reflective practitioner through digital storytelling
International Journal of Technology Enhanced Learning