Publicaciones en las que colabora con ANGEL HUGUET CANALIS (45)

2021

  1. Language attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin

    Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 5, pp. 663-678

  2. Propuesta educativa para un modelo lingüístico y cultural inclusivo para Aragón

    Arredol d'a parola: conoxer, amar, esfender l'aragonés.Treballos en omenache a Francho Nagore & Jesús Vázquez (Instituto de Estudios Altoaragoneses), pp. 213-228

2020

  1. Perfiles de actuación lingüística y discriminación en Cataluña. El caso de descendientes de rumanos y marroquíes

    Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts

  2. Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 41, Núm. 10, pp. 829-843

2019

  1. Introduction

    Multilingualism in European Language Education

  2. Language attitudes towards Spanish and Catalan in autochthonous and immigrant families in Catalonia: analysing the correlation between student attitudes and their parents’

    International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 22, Núm. 6, pp. 754-767

  3. Multilingualism in European Language Education

    Channel View Publications, pp. 1-236

  4. The legal rights of Aragonese-speaking schoolchildren

    Language Problems and Language Planning, Vol. 43, Núm. 3, pp. 262-285

  5. Usos lingüísticos y formación en lengua y cultura de origen. ¿Una herramienta de integración socioeducativa?

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 77, pp. 217-232

2018

  1. Opening perspectives from an integrated analysis: language attitudes, place of birth and self-identification

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 151-163

  2. Redefining cultural identity through language in young Romanian migrants in Spain

    Language and Intercultural Communication, Vol. 18, Núm. 2, pp. 225-240

2017

  1. Attitudinal patterns of secondary education students in Catalonia. The direct and moderator effects of origin

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 38, Núm. 2, pp. 113-129

  2. Can language attitudes be improved? A longitudinal study of immigrant students in Catalonia (Spain)

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 20, Núm. 3, pp. 331-345

  3. Language attitudes, family language and generational cohort in Catalonia: new contributions from a multivariate analysis

    Language and Intercultural Communication, Vol. 17, Núm. 2, pp. 135-149

2014

  1. Interrelaciones autoidentificatorias en Cataluña. Jóvenes "autóctonos", comunitarios, magrebíes e hispanoamericanos

    Scripta Nova: Revista electrónica de geografía y ciencias sociales, Núm. 18

2013

  1. Actitud, presión social y educación inclusiva en aulas con diversidad lingüística y cultural

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 305-327