Publicaciones en las que colabora con MARIA ADELINA IANOS (16)

2020

  1. Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians

    International Journal of Intercultural Relations, Vol. 75, pp. 10-22

  2. Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 41, Núm. 10, pp. 829-843

  3. Trayectorias escolares de alumnado descendiente de migrantes, perfil de aculturación e inclusión educativa en Cataluña.

    Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts

2017

  1. Attitudinal patterns of secondary education students in Catalonia. The direct and moderator effects of origin

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 38, Núm. 2, pp. 113-129

  2. Can language attitudes be improved? A longitudinal study of immigrant students in Catalonia (Spain)

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 20, Núm. 3, pp. 331-345

  3. Integración lingüística de las nuevas generaciones de descendientes de migrantes en Cataluña: Un análisis multidimensional

    VII Congrés Català de Sociologia i V Congrés Català de Joves Sociòlegs / Sociòlogues: llibre de resums de les sessions dels Grups de Treball

2015

  1. Interrelaciones autoidentificatorias de los descendientes de migrados en Cataluña: entre la co-afiliación y los dilemas identitarios

    Actas del VIII Congreso sobre Migraciones Internacionales en España: Granada, 16-18 de septiembre de 2015

  2. Language attitudes and their role in language learning: the case of immigrant students in Catalonia

    Actas del VIII Congreso sobre Migraciones Internacionales en España: Granada, 16-18 de septiembre de 2015

2011

  1. Inmigración, lengua y escuela en sociedades bilingües: revisión de estudios

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Núm. 72, pp. 137