Publicaciones en las que colabora con Lucila Nussbaum Capdevila (16)

2022

  1. Plurilingual modes of interaction in English-medium university classes

    Plurilingual Classroom Practices and Participation: Analysing Interaction in Local and Translocal Settings (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 15-26

  2. Síntesi de les reflexions del cicle sobre el model lingüístic de l’educació obligatòria a Catalunya

    Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 32, pp. 311-329

2021

  1. Plurilingual modes of interaction in English-medium university classes

    Plurilingual Classroom Practices and Participation: Analysing Interaction in Local and Translocal Settings (Taylor and Francis), pp. 15-26

2013

  1. Plurilingual teaching and learning practices in 'internationalised' university lectures

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 16, Núm. 4, pp. 471-493

2006

  1. Usos i competències multilingües entre escolars d'origen immigrant

    Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions

2002

  1. Visiones de la conciencia lingüística: del currículo a las prácticas de aula

    Pensar lo dicho : la reflexión sobre la lengua y la comunicación en el aprendizaje de lenguas (Milenio), pp. 55-70

1999

  1. Linguistic ideology, teachers' discourse and the official curriculum in Catalonia

    SELECTED PAPERS FROM THE 6TH INTERNATIONAL PRAGMATICS CONFERENCE, VOL 1: LANGUAGE AND IDEOLOGY

  2. Schooling, Language and Teachers: Language Awareness and the Discourse of the Educational Reform in Catalonia

    Language Awareness, Vol. 8, Núm. 3-4, pp. 174-189

1998

  1. La reflexió metalingüística en el treball de grup

    Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 10, pp. 81-105

1997

  1. Peer interaction and language awareness

    Views on the acquisition and use of a second language: Eurosla'7 Proceedings (UPF), pp. 367-376

1996

  1. El debate como escenario de prácticas discursivas en la clase de lengua

    Diálogos hispánicos, Núm. 18, pp. 163-178

  2. The debate as an opportunity for discourse development in the language classroom

    LANGUAGES IN THE EUROPEAN COMMUNITY II - TEACHING OF SECOND LANGUAGES AND/OR FOREIGN LANGUAGES

1989

  1. Conversa(r)

    Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 7, pp. 51-72