- Ciències de l´Educació
Departamento
![Foto de - Ciències de l´Educació](/img/noimage.png)
![Foto de Universitat Rovira i Virgili](/img/noimage_org.png)
Universitat Rovira i Virgili
Tarragona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Rovira i Virgili (20)
2023
-
Analysis of the emotional vocabulary of primary education students
Revista CES Psicologia, Vol. 16, Núm. 2, pp. 163-175
-
Sleep quality is mediated by physical activity level in adolescents
The Journal of sports medicine and physical fitness, Vol. 63, Núm. 6, pp. 748-755
2022
-
Learning from children and youth: A qualitative study about the changes that young people identify through a positive parenting programme
British Journal of Social Work, Vol. 52, Núm. 6, pp. 3151-3170
2021
-
Effect of a training program on hepatic fat content and cardiometabolic risk in postmenopausal women: The randomized controlled trial
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 14
-
Programa coordinado de innovación para la formación de tutores y mentores de prácticas externas en los grados de Educación en Cataluña
XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021
2020
-
"If i'm here, it's because i do not have anyone": Social support for the biological family during the foster care process
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Effects of Whole Body Electromyostimulation on Physical Fitness and Health in Postmenopausal Women: A Study Protocol for a Randomized Controlled Trial
Frontiers in Public Health, Vol. 8
-
Effects of whole-body electromyostimulation on physical fitness in postmenopausal women: A randomized controlled trial
Sensors (Switzerland), Vol. 20, Núm. 5
-
Impact of whole body electromyostimulation on velocity, power and body composition in postmenopausal women: A randomized controlled trial
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-17
2019
-
Claves de acción socioeducativa para promover la participación de las familias en procesos de acogimiento
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 401-423
-
Effects of whole-body ELECTROMYOSTIMULATION on health and performance: A systematic review
BMC Complementary and Alternative Medicine, Vol. 19, Núm. 1
2017
-
When community becomes an agent of educational support: communicative research on Learning Communities in Catalonia
Disability and Society, Vol. 32, Núm. 7, pp. 1065-1084
-
‘They didn't tell me anything; they just sent me home’: children's participation in the return home
Child and Family Social Work, Vol. 22, Núm. 2, pp. 871-880
2016
-
Identidades culturales: educando ciudadanos desde la mirada patrimonial
Patrimonio, identidad y ciudadanía en la enseñanza de las Ciencias Sociales (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 75-88
2014
-
Child welfare and successful reunification through the socio-educative process: Training needs among biological families in Spain
Social Sciences, Vol. 3, Núm. 4, pp. 809-826
-
Strategies to strengthen resilience for children in the child protection system
SECOND WORLD CONGRESS ON RESILIENCE: FROM PERSON TO SOCIETY
2013
-
Funcionamiento intelectual límite: guía de consenso y buenas prácticas
Revista de Psiquiatria y Salud Mental, Vol. 6, Núm. 3, pp. 109-120
2012
-
Diseño y evaluación de la competencia digital del estudiante universitario
Canarias en tres continentes digitales: Educación, TIC, NET-Coaching
2010
-
La comunicación entre estudiantes y tutores en el prácticum de magisterio mediante portafolios electrónico:: Una experiencia de comunicación interuniversitaria en diferentes contextos de formación
VI CIDUI: Nuevos espacios de calidad en la educación superior: un análisis comparado y de tendencias ([S.l : s.n.], 2010), pp. 4672-4684
-
La dinamización de las TIC en las escuelas
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 32