YULY MARSELA
VANEGAS MUÑOZ
CON
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universitat de Barcelona (24)
2023
-
Analysis of how pre-service mathematics teachers include srl in their teaching proposals
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
CONTRIBUTIONS FROM THE DIDACTIC-MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND COMPETENCIES MODEL (DMKC MODEL) TO THE DEVELOPMENT OF THE MATHEMATICS TEACHERS’ RESEARCH AGENDA
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
MATHEMATICAL CONNECTIONS AND CONTEXTS IN PROSPECTIVE ELEMENTARY TEACHER TRAINING
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2022
-
El papel de la visualización y la argumentación en el conocimiento de futuros maestros de educación primaria
Investigación en Educación Matemática XXV
-
PERCEPTION OF FUTURE MATHEMATICS TEACHERS ON THE PROMOTION OF SELF-REGULATION OF LEARNING
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Percepción y reflexión de futuros profesores de matemáticas sobre acciones que promueven un aprendizaje autorregulado en el aula
Investigación en Educación Matemática XXV
-
SOME DIFFICULTIES WHEN ELEMENTARY PROSPECTIVE TEACHERS CLASIFY 3D FIGURES
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Los retos de la formación a distancia en Educación Primaria. ¿ Cómo gestionar la clase de matemáticas?
Aula virtual o cómo plantear las clases a distancia y no morir en el intento (Wolters Kluwer España), pp. 267-302
-
Professional tasks in early childhood education teacher education: Promoting reasoning at 0-3
Acta Scientiae, Vol. 23, Núm. 7, pp. 60-90
-
Prácticas de autorregulación del aprendizaje de las matemáticas promovidas por futuros profesores
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Prácticas de docentes universitarios que fomentan laautorregulación del aprendizajeen las matemáticas
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 62
-
Prácticas matemáticas democráticas: Análisis de una experiencia escolar
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 19, pp. 71-85
2020
-
Formación de maestros de educación primaria en el contexto de confinamiento: la importancia del aprendizaje autorregulado en las matemáticas
Magister: Revista miscelánea de investigación, Vol. 32, Núm. 1, pp. 40-48
2019
-
Análisis de la práctica profesional de un profesor cuando explica contenidos de medida
Investigación sobre el profesor de matemáticas: Práctica de aula, conocimiento, competencia y desarrollo profesional (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 43-62
-
Discurso docente y prácticas matemáticas democráticas en la clase de matemáticas
REDIMAT, Vol. 8, Núm. 2, pp. 139-165
2018
-
Caracterización del conocimiento matemático de futuras maestras de Educación Infantil
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 70, Núm. 3, pp. 61-75
-
Conexões extramatemáticas na formação inicial de docentes
Estudos Avancados, Vol. 32, Núm. 94, pp. 153-170
2017
-
Discussing school mathematical narratives in early childhood future teacher education
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
2015
-
How future teachers improve epistemic quality of their own mathematical practices
PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)
-
Using quality criteria in the reflection on the practice of future teachers of mathematics for secondary school
INTERNATIONAL CONFERENCE ON UNIVERSITY TEACHING AND INNOVATION (CIDUI)