Departamento
- Psicologia, Sociologia i Treball Social
Artículos (26) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2012
-
Abnormal dendrite and spine morphology in primary visual cortex in the CGG knock-in mouse model of the fragile X premutation
Epilepsia, Vol. 53, Núm. SUPPL. 1, pp. 150-160
-
Acerca de la competencia lingüística del alumnado de origen inmigrante en la Educación Secundaria en Cataluña. El papel del tiempo de estancia y la lengua familiar
Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 2, pp. 457-464
-
Análise de custo-efetividade do rastreamento do câncer de mama com mamografia convencional, digital e ressonância
Ciencia e Saude Coletiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 215-222
-
Assessing the Five Factors of Personality in Adolescents: The Junior Version of the Spanish NEO-PI-R
Assessment, Vol. 19, Núm. 1, pp. 114-130
-
Autoidentificaciones de los descendientes de migrantes en Cataluña: incidencia de la cohorte generacional (1.25/ 1.50/ 1.75/ 2.0/ 2.5)
Migraciones, Núm. 31, pp. 99-123
-
Ayuda educativa entre iguales en tareas de escritura colaborativa on-line: un estudio de las relaciones entre Presencia Docente y Presencia Cognitiva
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 24, Núm. 3, pp. 337-350
-
Barga ou Barsakh (Barcelona or Die): Senegalese emigration on pirogues towards Spain
Studi Emigrazione, Vol. 49, Núm. 188, pp. 725-744
-
Breakdown in the brain network subserving moral judgment in criminal psychopathy
Social Cognitive and Affective Neuroscience, Vol. 7, Núm. 8, pp. 917-923
-
Efeitos da pregabalina sobre alterações comportamentais induzidas pela cetamina em ratos
Revista Brasileira de Psiquiatria, Vol. 34, Núm. 3, pp. 329-333
-
El papel de la prosodia verbal y de la expresión facial en el entrenamiento de la falsa creencia a través de la denominación
Boletín de psicología, Núm. 105, pp. 43-59
-
Entrenar la comprensión de la falsa creencia en niños con alteraciones del lenguaje
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 32, Núm. 3, pp. 109-119
-
Hablando de emociones fingidas: la relación entre la sintaxis de la complementación y la comprensión de la simulación emocional
Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 3, pp. 883-891
-
Immigrant children and access to school language. A comparative study between Latin American and non-Latin American students in Spain
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 9, pp. 85-106
-
Improving Information Problem Solving skills in Secondary Education through embedded instruction
Computers in Human Behavior, Vol. 28, Núm. 2, pp. 515-526
-
La enseñanza en la educación física: la socialización, el juego y las emociones
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 10, Núm. 27, pp. 755-770
-
Mouse models of the fragile X premutation and the fragile X associated tremor/ataxia syndrome
Results and Problems in Cell Differentiation, Vol. 54, pp. 255-269
-
Oportunitats dels Estudis de Treball Social. Reflexions entorn al repte de la innovació i l'especialització
RTS: Revista de treball social, Núm. 196, pp. 131-135
-
Seeking inclusion of the elderly in health and social promoting activities
Revista Enfermagem, Vol. 20, Núm. 4, pp. 513-516
-
Social support (family and supervisor), work-family conflict, and burnout: Sex differences
Human Relations, Vol. 65, Núm. 7, pp. 811-833
-
Structural analysis of the facets and domains of the Zuckerman-Kuhlman- Aluja Personality Questionnaire (ZKA-PQ) and the NEO PI-R
Journal of Personality Assessment, Vol. 94, Núm. 2, pp. 156-163