- Ciències de l´Educació
Departamento
![Foto de Gemma](/img/nophoto.png)
Gemma
Tur Ferrer
Publicaciones en las que colabora con Gemma Tur Ferrer (21)
2024
-
Desarrollando el marco DALI de alfabetización en datos para la ciudadanía
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 1, pp. 289-318
2023
-
La privacidad de los datos en Tecnología Educativa: resultados de una revisión de alcance
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 83, pp. 7-23
-
No way back: From naive social media practices to committed approaches
Contemporary Educational Technology
-
Social media and data privacy in education: an international comparative study of perceptions among pre-service teachers
Journal of Computers in Education, Vol. 10, Núm. 4, pp. 769-795
2022
-
Aprendizaje autorregulado y Entornos Personales de Aprendizaje en la formación inicial docente: percepciones del alumnado y propuestas de herramientas y recursos
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 41-55
-
Personal Learning Environments in Online and Face-to-Face Contexts in Mexican Higher Education
Open Education Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 148-160
2021
-
Pre-service teachers’ perceptions of social media data privacy policies
British Journal of Educational Technology, Vol. 52, Núm. 2, pp. 519-535
2020
-
Reflexive skills in teacher education: A tweet a week
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8, pp. 3161
2019
-
Reflexiones sobre la integración de Twitter en educación superior a partir de una experiencia educativa con estudiantes de maestro.
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1
2018
-
A model of factors affecting learning performance through the use of social media in Malaysian higher education
Computers and Education, Vol. 121, pp. 59-72
-
An interdisciplinary approach to the development of professional identity through digital storytelling in health and social care and teacher education
Social Work Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 396-412
-
Herramientas de gestión de la información para el desarrollo de las habilidades de aprendizaje autorregulado en la formación inicial del profesorado
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 21, pp. 31-39
-
Twitter for learning aims: student teachers’ usage and perceptions
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings
2017
-
The development of the reflective practitioner through digital storytelling
International Journal of Technology Enhanced Learning
-
Uso de Twitter en Educación Superior en España y Estados Unidos
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 51, pp. 19-28
2016
-
From diagrams to self-regulated learning: student teachers’ reflections on the construction of their PLE
Educational Media International, Vol. 53, Núm. 2, pp. 139-152
-
What do U.S. and Spanish pre-service teachers think about educational and professional use of Twitter? A comparative study
Teaching and Teacher Education, Vol. 60, pp. 131-143
2015
-
Enhancing learning with the social media: student teachers' perceptions on Twitter in a debate activity
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 4, Núm. 1, pp. 46-53
-
Exploring students’ attitudes and beliefs towards e-portfolios and technology in education
Enseñanza & Teaching: Revista interuniversitaria de didáctica, Vol. 33, Núm. 1, pp. 57-82
2014
-
Student Teachers' Attitude towards Twitter for Educational Aims
Open Praxis, Vol. 6, Núm. 3, pp. 275-285