- Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS)
Centro
Universitat de les Illes Balears
Palma, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de les Illes Balears (49)
2023
-
Factores condicionantes en la relación entre escuela y familias de origen extranjero
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 16, Núm. 3, pp. 325-342
-
Language acquisition in a post-pandemic context: the impact of measures against COVID-19 on early language development
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
No way back: From naive social media practices to committed approaches
Contemporary Educational Technology
-
Social media and data privacy in education: an international comparative study of perceptions among pre-service teachers
Journal of Computers in Education, Vol. 10, Núm. 4, pp. 769-795
2022
-
Alcances e implicaciones de los mapas mentales colaborativos en el aprendizaje móvil
Escenarios y recursos para la enseñanza con tecnología: desafíos y retos (Ediciones Octaedro), pp. 133-144
-
Aprendizaje autorregulado y Entornos Personales de Aprendizaje en la formación inicial docente: percepciones del alumnado y propuestas de herramientas y recursos
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 41-55
-
Balance between Guidance and Self-Regulated Learning: Teaching and Learning Strategies in Online, Hybrid and Blended Learning in Higher Education
Journal of Interactive Media in Education
-
El cómic i la novel-la gràfica en catalá al segle XXI: revistes, autores i autors, titols i editorials destacats
Cómic e literatura (Edicións Xerais de Galicia), pp. 31-47
-
Personal Learning Environments in Online and Face-to-Face Contexts in Mexican Higher Education
Open Education Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 148-160
2021
-
Growing up in a socially bilingual environment: simultaneous acquisition of a typologically close language
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 2, pp. 336-369
-
La mort com a temàtica en la literatura infantil i juvenil catalanadel segle XXI
A morte e as súas representacións na lix ibérica e iberoamericana (Edicións Xerais de Galicia), pp. 33-46
-
Pre-service teachers’ perceptions of social media data privacy policies
British Journal of Educational Technology, Vol. 52, Núm. 2, pp. 519-535
-
Research skills for information management: Uses of mobile devices in research training
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
-
Sociodemographic and pre-linguistic factors in early vocabulary acquisition
Children, Vol. 8, Núm. 3
2020
-
El camí i altres peregrinacions en la literatura infantil i juvenil catalana
Camiño e peregrinacións na LIX: (Compostela no horizonte) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 31-44
-
Reflexive skills in teacher education: A tweet a week
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8, pp. 3161
-
Technology-Enhanced Learning for Student Agency in Higher Education: a Systematic Literature Review.
Interaction Design and Architecture(s), Vol. 45, pp. 15-49
-
Ámbito catalán
Camiño e peregrinacións na LIX: (Compostela no horizonte) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 167-171
2019
-
Entrevista a Theo Hug, profesor de Ciencias de la Educación de la Universidad de Innsbruck (Austria)
Comunicación y Pedagogía: nuevas tecnologías y recursos didácticos, Núm. 315, pp. 7-12
-
Reflexiones sobre la integración de Twitter en educación superior a partir de una experiencia educativa con estudiantes de maestro.
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1