JUDIT
JANES CARULLA
CON
Publicacions (46) Publicacions de JUDIT JANES CARULLA
2024
-
La selección del profesorado universitario en España. ¿Una asignatura pendiente?
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 47-54
-
Linguistic Acculturation Preferences of Autochthonous Students Toward Their Latin American Peers in Western Catalonia
Journal of Latinos and Education, Vol. 23, Núm. 1, pp. 118-131
-
Regional, state, and immigrants’ heritage languages in high school: The effect of geographic origin and linguistic acculturation profiles on language attitudes
International Journal of Bilingualism
2023
-
Adquisición de segundas lenguas en contextos de inmersión lingüística. Un modelo estructural acerca del rol de la inteligencia y las actitudes lingüísticas
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 59-66
-
Heritage Language Instruction to Young Immigrants: An In-depth Look at the Psycholinguistic Effects During the Simultaneous Acquisition of Two Second Languages
Applied Linguistics, Vol. 44, Núm. 4, pp. 658-677
-
La implementación de una metodología y evaluación basada en el Diseño Universal del Aprendizaje (DUA): El caso de una universidad catalana
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 6
-
People in contact, languages in contact. A multi-group analysis of the effects of interethnic contact on acculturation attitudes
Journal of Multilingual and Multicultural Development
-
Plurilingualism within the global village: A comparative analysis of California and Catalonia attempts for linguistic equity
Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies, Vol. 45, Núm. 3, pp. 256-284
-
Predictors of school adjustment in high school students of immigrant origin in Western Catalonia
Multicultural Education Review
-
The differentiated role of language knowledge and linguistic acculturation strategies in the configuration of occupational aspirations: the case of the descendants of migrants in Western Catalonia
International Journal of Multilingualism, Vol. 20, Núm. 2, pp. 153-168
-
The mosaic of language and identity: territorial identification, linguistic attitudes, and proficiency in young immigrants of Catalonia
International Journal of Multilingualism
2022
-
Inclusión educativa y accesibilidad: La implementación de la metodología basada en el Diseño Universal de Aprendizaje en aulas universitarias
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Las actitudes lingüísticas de los descendientes de migrantes en Cataluña: Análisis de sus predictores
RIO: Revista Internacional de Organizaciones, Núm. 28, pp. 161-191
2021
-
El feedback entre iguales como medida de evaluación formativa para la mejora de la autorregulación del aprendizaje en la docencia virtual
In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas
2020
-
Análisis comparativo de las actitudes lingüísticas del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria en la Franja de Aragón y Cataluña
Revista de Psicología y Educación, Vol. 15, Núm. 1, pp. 16-29
-
Perfiles de actuación lingüística y discriminación en Cataluña. El caso de descendientes de rumanos y marroquíes
Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts
2019
-
Usos lingüísticos y formación en lengua y cultura de origen. ¿Una herramienta de integración socioeducativa?
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 77, pp. 217-232
2018
-
Opening perspectives from an integrated analysis: language attitudes, place of birth and self-identification
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 151-163
2017
-
Can language attitudes be improved? A longitudinal study of immigrant students in Catalonia (Spain)
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 20, Núm. 3, pp. 331-345
2016
-
Language attitudes in Catalan multilingual classrooms: educational implications
Language and Intercultural Communication, Vol. 16, Núm. 2, pp. 216-234