Publicaciones (47) Publicaciones de JUDIT JANES CARULLA

2023

  1. Adquisición de segundas lenguas en contextos de inmersión lingüística. Un modelo estructural acerca del rol de la inteligencia y las actitudes lingüísticas

    Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 59-66

  2. Heritage Language Instruction to Young Immigrants: An In-depth Look at the Psycholinguistic Effects During the Simultaneous Acquisition of Two Second Languages

    Applied Linguistics, Vol. 44, Núm. 4, pp. 658-677

  3. La implementación de una metodología y evaluación basada en el Diseño Universal del Aprendizaje (DUA): El caso de una universidad catalana

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 6

  4. People in contact, languages in contact. A multi-group analysis of the effects of interethnic contact on acculturation attitudes

    Journal of Multilingual and Multicultural Development

  5. Plurilingualism within the global village: A comparative analysis of California and Catalonia attempts for linguistic equity

    Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies, Vol. 45, Núm. 3, pp. 256-284

  6. Predictors of school adjustment in high school students of immigrant origin in Western Catalonia

    Multicultural Education Review

  7. The differentiated role of language knowledge and linguistic acculturation strategies in the configuration of occupational aspirations: the case of the descendants of migrants in Western Catalonia

    International Journal of Multilingualism, Vol. 20, Núm. 2, pp. 153-168

  8. The mosaic of language and identity: territorial identification, linguistic attitudes, and proficiency in young immigrants of Catalonia

    International Journal of Multilingualism

2021

  1. El feedback entre iguales como medida de evaluación formativa para la mejora de la autorregulación del aprendizaje en la docencia virtual

    In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas

2019

  1. Usos lingüísticos y formación en lengua y cultura de origen. ¿Una herramienta de integración socioeducativa?

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 77, pp. 217-232

2018

  1. Opening perspectives from an integrated analysis: language attitudes, place of birth and self-identification

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 151-163

2017

  1. Can language attitudes be improved? A longitudinal study of immigrant students in Catalonia (Spain)

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 20, Núm. 3, pp. 331-345