![Foto de ANGEL](/img/nophoto.png)
ANGEL
HUGUET CANALIS
CON
Publicaciones (175) Publicaciones de ANGEL HUGUET CANALIS
2024
-
Assessing the relationship between L1 knowledge and fluid intelligence in second language acquisition: the case of immigrant students in Catalonia
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism
-
La selección del profesorado universitario en España. ¿Una asignatura pendiente?
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 47-54
-
Linguistic Acculturation Preferences of Autochthonous Students Toward Their Latin American Peers in Western Catalonia
Journal of Latinos and Education, Vol. 23, Núm. 1, pp. 118-131
2023
-
Adquisición de segundas lenguas en contextos de inmersión lingüística. Un modelo estructural acerca del rol de la inteligencia y las actitudes lingüísticas
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 59-66
-
Heritage Language Instruction to Young Immigrants: An In-depth Look at the Psycholinguistic Effects During the Simultaneous Acquisition of Two Second Languages
Applied Linguistics, Vol. 44, Núm. 4, pp. 658-677
-
Implicit language attitudes in Catalonia (Spain): investigating preferences for Catalan or Spanish using the Implicit Association Test
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 44, Núm. 3, pp. 214-229
-
La implementación de una metodología y evaluación basada en el Diseño Universal del Aprendizaje (DUA): El caso de una universidad catalana
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 6
-
The mosaic of language and identity: territorial identification, linguistic attitudes, and proficiency in young immigrants of Catalonia
International Journal of Multilingualism
2022
-
Inclusión educativa y accesibilidad: La implementación de la metodología basada en el Diseño Universal de Aprendizaje en aulas universitarias
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
2021
-
Language attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin
Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 5, pp. 663-678
-
Propuesta educativa para un modelo lingüístico y cultural inclusivo para Aragón
Arredol d'a parola: conoxer, amar, esfender l'aragonés.Treballos en omenache a Francho Nagore & Jesús Vázquez (Instituto de Estudios Altoaragoneses), pp. 213-228
2020
-
Análisis comparativo de las actitudes lingüísticas del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria en la Franja de Aragón y Cataluña
Revista de Psicología y Educación, Vol. 15, Núm. 1, pp. 16-29
-
Perfiles de actuación lingüística y discriminación en Cataluña. El caso de descendientes de rumanos y marroquíes
Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts
-
Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 41, Núm. 10, pp. 829-843
2019
-
Introduction
Multilingualism in European Language Education
-
Language attitudes of young Romanians in Catalonia (Spain): The role of heritage language maintenance programs
Multilingua, Vol. 38, Núm. 3, pp. 335-355
-
Language attitudes towards Spanish and Catalan in autochthonous and immigrant families in Catalonia: analysing the correlation between student attitudes and their parents’
International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 22, Núm. 6, pp. 754-767
-
Language attitudes, use, and competences of students of immigrant origin in Catalan secondary education: a moderated mediation model
Language and Education, Vol. 33, Núm. 3, pp. 244-262
-
Multilingualism in European Language Education
Channel View Publications, pp. 1-236
-
The inclusion process of young Romanians in Catalonia (Spain): the relationship between participating in classes of L1, self-identification, and life-satisfaction
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 40, Núm. 10, pp. 920-933